Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
DECEMBER 29.
Egy újabb mérföldkő elé érkezett a budapesti autóbuszközlekedés. Nem nagy,
de mégis jelképes lépés. Ugyanis a 2013-ban újonnan és használtan beszerzett
autóbuszoknak és a rossz műszaki állapotú, selejtezett Ikarus 260-as és
280-as autóbuszokból kiszerelt Rába D10-es motoroknak köszönhetően lehetőség
nyílt a súlyosan korszerűtlen és környezet-tudattalan D2156 HM6U szívó
motorok teljes kiváltására. Így 2014-ben Budapesten a BKK-BKV konglomerátum
már csak turbófeltöltős motortól hajtott autóbuszokat üzemeltet.
Az 1986-ban gyártott, 1986.04.09-én állományba vett, eredetileg BX 52-08-as
rendszámot viselő, majd 2000.08.09-től BPI-701-re keresztelt átlagos,
mondhatnám
középszerű Ikarus 280.49-es autóbuszból, mint „utolsó szívós mohikánból”
a közlekedésbarátok számára egy pillanat alatt kultikus jármű
lett. Történt
ugyanis, hogy ez az autóbusz búcsúztatta el a gázolaj tökéletlen elégetését.
A BKK és a BKV mára szervezte meg az ünnepélyes búcsút: a 244-es vonalon
három, a 276E vonalakon pedig két fordulót teljesített különjáratként a
BPI-701. Az utolsó menetére kicsinosították: a felniket frissen szürkére
fújták és gondosan kitisztították kívül-belül.
A különjáratozgatást követően két nappal később, azaz Szilveszter napján
ezt az autóbuszt a BKV mégsem törölte az állományából az elfogadható műszaki
állapota miatt.
A tárgynapon még szintén szívó motorral élő autóbuszok sorsa szintén nem
végeztetett be: a BPO-108 [Ikarus 260.46; 1992; BU 23-10, BPO-108], a BPO-609
[Ikarus 260.45; 1987; BX 59-82, BPO-609] és a BPI-832 [Ikarus 280.49; 1987;
BX 71-33, BPI-832] motorcseréje már zajlik, illetve hamarosan megkezdődik,
úgyhogy ezen járművek továbbra is kimerészkedhetnek Budapest utcáira.
Jártamban-keltemben horogra akadt még ez-az-amaz. Például a már BKK-egyenszínben
virító BPI-048, vagy a végre ajtós oldalról is elkapott LZZ-319 [BPO-553],
amely első ajtaja felett a lekapart azonosítószám-atrica ragacsos maradványain
megtapadó városi kosz kirajzolta a korábbi identitását, illetve a Frankfurtból
nyolc évesen beszerzett és kilenc napja forgalomba állt MMM-137 [F-VG 2241]
és MMM-140 [F-VG 2225]. Apropó, frankfurter!
A két napja látványos, de nem súlyos balesetet szenvedett MMM-139 [F-VG
2231] már ismét a Budakeszi utat koptatta. A jó megfigyelő a jobb első
sarokidomon még föld- és fűnyomokat is felfedezhet.
HBweb
• 2014. január 14.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|