Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 21.
A mai nap Miskolcra látogattunk, mert a Fővárosunkból jól ismert NABI Sirius
szóló autóbuszt épp az acélvárosban ismergették az utasok és a közlekedési
társaság. E nap a belvárosi Búza térről a Sellő utcai lakóparkokhoz és
a Bábonyi-bérci lepusztultabb övezethez szállította utasait.
Ellenben, ha már Miskolcon járunk, nézzünk körül egy kicsit. Első szembetűnő
változás, a villamos korszerűsítési programjuk, a Zöld Nyíl újabb állomásához
érkezett.
Jelen állapotban a villamosok csak Selyemrét és Malomszög utca között közlekednek,
a fennmaradó két szakaszon pótlóbuszok (1VP, 2VP és TSVP) és sűrített,
illetve erre-arra kanyarított autóbuszvonalak (1, 1A, 21) pótolják a városi
vasutat.
A június 16-tól augusztus végéig érvényes forgalmi rendről bővebben a
Zöld Nyíl honlapján olvashatsz. A Tiszai pályaudvar és Selyemrét között
egy tingli-tangli járatot is indítottak TSVP jelzéssel:
A felső szakaszon, a Diósgyőr-Felső-Majláth-i szakasz építési munkálatai
is megkezdődtek. A munkálatok miatt több ponton is váltakozó irányban engedik
a forgalmat.
A felső-majláthi nagyvégállomás a ma még a Lillafüredi Állami Erdei Vasutak
járműtelepének területén lesz. Ennek okán elbontották az alsó mozdonyszínt,
valamint hamarosan a dózer áldozata lesz az „útban lévő” erdészeti szolgálati
lakás is. A mozdonyszín vágányzatát barbár módon már fel is szedték.
Szintén a vakáció beköszöntével néhány 2007-ben elhibázott közlekedésszervezési
koncepciót megpróbált helyretenni az MVK. Például ismét közvetlen járat
közlekedik a Repülőtér és a Hűtőház között, érintve a Tiszai pályaudvart,
de ott meg nem szakadva.
Hazafele versenyt futott a vonatom a már-már menetrendszerű zivatarral.
Útközben megejtettem még néhány felvételt.
Például a több, mint félórásra duzzadt füzesabonyi tartózkodás alatt, amikor
a 37 percet késő IC654-es vonatról átszálló nulla utasra várt az Eger-Budapesti
sebes. Igaz, Eger felé a csatlakozó vonat már nem várta meg ezt a pályahibák
miatt oly sokat döcögő InterCity-t, pedig annak még értelme is lett volna:
az utolsó szilvásváradi vonatra csatlakozás. Tehát 37 perc késéssel becammogott
Hazánk második Bombardier TRAXX mozdonyával az élen az IC 654-es.
Gyönyörű felhőképződményekkel és naplementével búcsúzott ez a nap (is).
HBweb
• 2011. június 28.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldaltHajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|