Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 4.
2011. június 4-én 13:30-kor személyi sérüléssel nem járó súlyos üzemzavar,
mondhatnánk baleset történt Buda egyik különleges közlekedési eszközén,
a Fogaskerekű Vasúton. A Széchenyi-hegyről Városmajorba, völgymenetben
közlekedő 54/64-es pályaszámú szerelvény 54-es motorkocsijának völgyoldali
forgóvázának szabadon futó tengelye eltörött. A BKK és a Főváros közleménye
szerint a bajt a tengely kagylós törése okozta.
A BKV a Fogaskerekű Vasút üzemét 2011. június 4-én, 17:00-kor leállította.
A járműpark tengelyeit és egyéb teherhordó részeit tüzetesen átvizsgálják,
amennyiben hasonló, kezdő repedést tapasztalnak, azt az alkatrészt, gépelemet
kicserélik. Mivelhogy 1973-as évjáratú, azaz 38 éves motorvonatokról van
szó, az alkatrészek utángyártása nem ígérkezik rövid folyamatnak.
A baleset 13:30-kor történt Gyöngyvirág utca alsó váltójánál. A vonal felső
részén: Gyöngyvirág utca és Széchenyi-hegy között két szerelvény, az 51/61
és 56/66 ingázott 17 óráig. Az alsón: Városmajor és Erdei Iskola között
pedig az 53/63-as, egyedül. Az 55/65-ös pedig szállította a műszaki mentéshez
a szükséges eszközöket, valamint a műszaki mentés után ez a szerelvény
„vontatta” le Városmajorba a tengelyvesztett 54/64-est.
13:30 és
17:00 között a kirándulni vágyók megtehették első hegymeneti sétájukat
Erdei Iskola és Gyöngyvirág utca között, ugyanis a hegyvidéki úthálózat
kialakulása miatt ezen szakaszon a Fogas pótolhatatlan.
17:00 után pedig Széll Kálmán tér és Széchenyi-hegy között, úgymond teljes
vonalon pótlóbuszokat indított a BKV.
MŰSZAKI
MENTÉS
Miután a nehezen hozzáférhető helyszínen megrekedt vonatból eltávolították
a két tengelycsonkot, valamint a törött tengely által tönkretett és kiszakított
légsűrítőt, a mozdíthatóvá varázsolt 54/64-es pályaszámú szerelvényt merev
vonórúddal az 55/65-ös segítségével Városmajorba vontatták. A sérült alkatrészek
eltávolításáról, a BKV kivonult műszaki alakulatáról, valamint a vontatásról
készült képeimet a HBweb Fotogalériájában találod.
HBweb
• 2011. június 5.
|