Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.OKTÓBER
23.
Hazánk múlt századi dicső Forradalmának és rövidke, példátlan túlerővel
brutálisan vérbe fojtott szabadságharcának ötvennegyedik évfordulója a
békés és méltóságteljes ünneplésen kívül mást is hozott.
Éhgyomorra, hajnalban egy kis baleset történt a Déli pályaudvaron. A 12.
vágányon álló négy pécsi halberstadti kocsiból álló 8012-es sz. gyorsvonat
szerelvénye eddig tisztázatlan okokból megmozdult és engedve a gravitációnak
Kelenföld felé megindult...
... volna,
ha kb. két méterre előtte nem állt volna az 5341 003-as pályaszámú Stadler
Flirt villamos motorvonat. Így a megfutamodó kocsikat rövid úton belül
sikerült megállítani. A szerelvényeket a műszaki átvizsgálásig leállították,
kicserélték, a vonatforgalomban fennakadás nem volt.
Mikor máskor, mint nemzeti ünnepünkre virradó éjjel tervezte a MÁV-Trakció
Zrt., hogy a Bombardier TRAXX villamos mozdonyai első példányát becsempészi
Hazánkba, egyenesen a Bombardier Transportation MÁV Kft. Dunakeszi-i főműhelyébe.
A tervhez képest egy kicsit megkéstek, így a várva várt első mozdony már
fényes nappal, járműfotósok hada által megörökítve érkezhetett meg Dunakeszire.
Az állomásig a V63 009-es pályaszámú villamos mozdony húzta „hidegre szerelve”
az újszülöttet, majd onnan a Bombardier saját tulajdonú, belszolgálati
célokra fenntartott A29 018-as LDH45-ös dízelmozdonya tolta be a főműhelybe.
Alkalmi, szép együttállás gyönyörű őszi napsütésben a Bombardier A29 018-as
és a Rail Cargo Hungária által az ÖBB-től bérelt 1116-011-es pályaszámú
mozdonyokkal:
Előzetes információim szerint 2010. október 25-én, hétfőn mutatja be a
MÁV Trakció Zrt. sajtótájékoztató keretén belül a 25 leendő TRAXX ma érkezett,
első példányát.
HBweb
• 2010. október 23.
|