Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 17.
A Déli pályaudvar felé tartva a Moszkva téren két érdekességre is bukkantam:
egy sérült Siemens Combinot félreállítva (2036-os pályaszámú) és egy ritkán
látott, kitűnő állapotú Ikarus 250-es kirándulóbuszt, BOS-573-as forgalmi
rendszámmal:
Ez nem az én napom volt. Az Őrségi- Szlovéniai utamra készültem, annak
első stációjaként Bajánsenyét szemeltem ki. Úgy terveztem, hogy útközben
Székesfehérvárott is elintézem az elintéznivalóimat. Meg is céloztam a
Déli pályaudvarról 15:06-kor induló 856. számú Nagykanizsára és Keszthelyre
tartó gyorsvonatot. Ennek köszönhetően pontosan egy órányi időm adódik
Székesfehérvárott. Már az indulási időt megelőzően meghirdették a 10 perces
induló késést, mert az egyik Byee (halberstadti) kocsi UIC-lengőkábele
zárlatos lett. Utasokat ilyenkor le kell szállítani a kihúzandó vonatrészből
és ismerve az akkor szolgálatban lévő főrendelkezőt, a vonat kihúzását,
a kocsi kisorozását nem a legrövidebb idő alatt vezényli le. Így is történt,
a vonat 37 perces késést szenvedett. Székesfehérvári teendőim zöméről már
le is mondtam, a zsúfolt, késő vonat helyett a pár perccel rá induló nagykanizsai
„sebesvonatot” választottam. Akkor is rossz lóra tettem, mert alközponti
zavar miatt (értsd: nincs áram) Nagytétény-Diósd állomáson vesztegeltünk
több, mint fél órát. Már esélyem sem volt, hogy a menetrend szerint csatlakozó
906-os vonatot Székesfehérvárott utolérjem, így Bajánsenye mára ugrott.
Lehet, hogy odafent akarták így.
(Zárójelben említendő meg, hogy az amúgy is példátlanul hosszú menetidővel
bíró, terelve közlekedő 19716-os számú tapolcai gyorsvonat is közel negyven
többlet-percet vesztegelt az indulási idején túl Buda fejpályaudvarán,
mert az egyik kocsi átjáróajtaja leszakadt. Az a szerelvény 8:55 óta ácsorgott
a pályaudvaron, kicsi esélyét látom annak, hogy álló helyzetben szakadt
volna le az ajtaja – a hiba hogy-hogy csak indulásra derül ki?)
Maradt hát Fehérvár. Szemügyre vettem a 26-os és 26A vonalukon közlekedő
VT Transman Kft. által használtan beszerzett MAN csuklós autóbuszokat és
néhány Alba Volános járművet.
Érdekes színfoltja az alvállalkozói flottának az LTP-303-as forgalmi rendszámú
példány, amelyet készülvén a további fővárosi besegítésre, már kék-szürke
színűre festettek (fényezésnek azt a pacsmagolást nem nevezném).
Egyik törzshelyemen elfogyasztott vacsora után hazatértem, az állomáson
még lencsevégre kaptam a Rail Cargo Hungária által bérelt 1116 020-as Taurust.
HBweb
• 2010. szeptember 17.
|