Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
AUGUSZTUS 8.
Kétnapos ünnepéllyel tisztelgett a Kisvasutak Baráti Köre az általa üzemeltetett
Kemencei Erdei Múzeumvasúton a vasút 100. és az újraindítás 10. évfordulója
előtt. A messzeföldön híres kemencei kisvasút lelkes és önkéntes dolgozói
ismét kitettek magukért.
A tavaszi áradások által megtépázott vasút pályájának helyreállítása megkezdődött,
a személyvonatok már Pityúr rétje megállóhelyig közlekednek, a Fekete-völgyi
szakasz továbbra is járhatatlan a 3-as híd súlyos megrongálódása miatt.
A vis maior dacára a kisvasúti nap másnapján, a „szakmai napon” a menetrend
szerinti vonatközlekedés mellett fergeteges járműbemutatót
tartottak
a KBK-sok:
Villamos
vontatású csillevonat, először forgalomban a P7-es pályaszámú MD40-es mozdony,
imitált munkavonattal a BM50-es „kis-szergej” és mindez fűszerezve a Honvédségtől
alig használtan vásárolt Csepelteherautóval, Csepel tűzoltóautóval, Ikarus
31-es és Ikarus 260-as autóbuszokkal:
A tulajdonosi jogkörrel rendelkező Ipoly Erdő Zrt. pályázati forrásokból
megkezdte a buja, de hangulatos kemencei végállomás „civilizálttá tételét”.
Sima kőlapokat fektettek le, látványos, de funkció nélküli peronokat építettek,
a pályát pedig éles és balesetveszélyes „bagi-kövekkel” szórták meg. A
peron a váltó súlykörtéjét megkerüli, egyedül a mozdonyvezető figyelmességén
múlik, hogy az utas ne a váltóállítóműre szálljon le.
A végállomás esőbeállója eső esetén nehezen és balesetveszélyesen közelíthető
meg: a felázott talajra fektetett talpfák az ember léptei alatt gyakorlatilag
kifordulnak a helyükből és az utas arccal a sárba csapódik. Egy gyengén
felszerelt játszótér várja a pajkos gyermekeket.
HBweb
• 2010. augusztus 8.
|