Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
JÚLIUS 27.
Elkészült a teljes pályafelújítás, biztosítóberendezés-csere és főképp
a villamosítás a Boba – Ukk – Zalaszentiván – Zalaegerszeg – Zalalövő –
Bajánsenye országhatár – Őrihódos (Hodoš - Szlovénia) vasútvonalon. A 2000-ben
épült európai korridor ezzel látszólag teljessé vált, révbe ért. Csak látszólag,
mert a szlovén szakaszon (Muraszombat - Őrihódos) a vasútvillamosítás nem
történt meg, sőt, Őrihódos állomás fölé sem került felsővezeték. Tehát
az utolsó villamosított állomás a vonalon: Őriszentpéter, ezen túl csak
kétirányú villamos motorvonatokkal lehetne élvezni a villamos vontatás
előnyeit.
2010. július 27-én a tervező és kivitelező cégek egy különvonat keretén
belül átadták az újonnan épült infrastruktúrát, az ünnepélyes megnyitóra
augusztus 20-án kerül sor.
Árnyalja az ünnepet, hogy a fent említett nehézségek miatt nem sok változást
hoz a 25 kilovoltnyi feszültségben rejlő lehetőség a vasút életébe.
Személyszállító
vonatok:
Menetrendváltásig marad minden az eddigi rend szerint. A gyorsvonatokat
Boba és Zalaegerszeg között várhatóan csak menetrendváltástól fogja villamos
mozdony vontatni, a Citadella nemzetközi gyorsvonatot pedig Zalaegerszeg
és Őrihódos között továbbra is magyar M41-es mozdony továbbítja (Őrihódoson
újabb gépcsere szlovén 664-esre, amelyet Pragerskon vált szlovén egyenáramú
villamos mozdony). A helyi személyvonatok Zalalövőn túl továbbra is Bu
motorkocsiból lesznek kiállítva.
Tehervonatok:
A Rajkán
belépő és Őrihódoson kilépő (és vissza) irányvonatokat a Rail Cargo Hungária
az alacsonyabb vontatási díj elérése érdekében már 2010. augusztus 21-től
Porpác és Őriszentpéter között villamos mozdonyokkal kívánja továbbíttatni.
HBweb
• 2010. július 31.
|