Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
JÚLIUS 23.
Ma reggel a 4770-4717-4722-4737-es ingavonati fordulóra a MÁV-TRakció Zrt.
az ingavonati közlekedésre alkalmatlan, nemrég az eredetihez hasonló színtervre
fényezett V43 1001-es pályaszámú villamos mozdonyt biztosította.
A V43 1001-es pályaszámú villamosmozdony jelenleg közforgalmú jármű. Ezért
a homlokfalán az ugyan autentikus, de önkényuralmi jelkép, a vörös csillag
nem szerepelhet. Ellenben, ha különvonatként közlekedik, ilyetén törvényi
megkötés nincs. Ez esetekre vékony mágneslapból formálták ki a fent említett
jelképet.
Vissza a vasútközlekedési zavarhoz: a szűk fordulóidők miatt a körüljárásokra
nem lett volna lehetőség. Ezért az akkor épp szabad 5341 046-os pályaszámú
Stadler Flirt motorvonat teljesítette ezt a két reggeli fordulót.
Nem vág közvetlenül a témába, de mindenképp megemlítendő, hogy a Magyar
Vasúttörténeti Park tízéves jubileumára a forgalomból tavaly kivont MDmot
3017-es pályaszámú dízel motorkocsi, a hozzá tartozó Btx 025-ös vezérlőkocsi,
valamint egy Bx és egy Ax személykocsi szintén eredeti színösszeállításban
pompáznak. Ez a szerelvény nem közforgalmú jármű, egyelőre futásengedéllyel
sem rendelkezik. Az impozáns motorvonatot a Magyar Vasúttörténeti Park
a későbbiekben különvonatok, fotovonatok céljából kívánja üzemeltetni.
HBweb
• 2010. július 31.
|