Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 4.
A NOHAB
GM Alapítvány néhány hónapja örömmel jelentette be: üzemképes és a
szükséges hatósági vizsgákkal rendelkezik az M61 010-es pályaszámú, saját
tulajdonú és nagy szeretettel felújított mozdonyuk. Azóta a szemük fénye
több fuvart is teljesített már a magyar vasúti hálózaton. Elérkezett az
idő, hogy egy nyilvánosan meghirdetett, de zártkörű különvonat keretén
belül mutassák be a felújított M61 010-es mozdonyukat a magyar vasútbarát
társadalomnak.
Keleti pályaudvarról indult, a körvasúton át haladt Rákospalota-Újpestig,
onnan Veresegyházán át Vácrátótra, majd a jelenleg nem közforgalmú 77-es
vonalon Aszódra, majd vissza a Keleti pályaudvarra vezetett az útja a különvonatnak.
Jómagam – idő híján – csak Rákospalota-Újpest állomáson tudtam lencsevégre
kapni az úttörő szerepet betöltő magán-különvonatot.
Ez után egy Budapesten szokatlan jelenségre figyeltem fel: a 12-es és a
14-es villamosok Káposztásmegyer, illetve Rákospalota felé hátsó áramszedővel
közlekedtek.
HBweb
• 2010. szeptember 4.
|