Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 24.
A szeptember 25-i katalinhutai különvonat előtti délutánt, estét és éjszakát
Salgótarjánban töltöttem.
Kiállva a főtérre (meg egy picit északabbra), elég hamar találkozhattam
a Nógrád Volán különleges járműparkjának több példányával. A fotózás közben
több kellemetlenség is ért a Nógrád Volán dolgozói részéről, de erről a
»
HBWEB BLOG oldalon « olvashatsz bővebben.
Lencsevégre
került többek között Hazánk egyetlen üzemelő Ikarus 480-asa: FHK-209. Genfből
származó Volvo 7000A, amely kalandos úton jutott ide: 2007 őszén „játszotta
át” sokadmagával egyetemben Hazánkba az Alfabusz. Magyar karrierjüket Budapesten
kezdték a BKV égisze alatt, de a Nógrád Volán kezelésében – alvállalkozásban
először a 47-49 villamospótlón, majd a 20E-n. Gyenge üzemkészség kísérte
a Fővárosban töltött két esztendejüket. 2009. novemberében kötöttek útilaput
a kerekeik alá és azóta járják Salgótarján útjait.
Szintén
2007 és szintén Alfabusz és szintén BKV. Amidőn elárasztotta a VT Transmant
(a BKV „piacvezető” alvállalkozóját) az Alfabusz az új gyártású Localoival,
maradt néhány a tarsolyban. Egyesek szerint „túlgyártás” történt, mások
szerint pedig rejtett tartalékképzés: ha beütne a sorozatos meghibásodás,
ezeket a Székesfehérvárott és Salgótarjánban közlekedő Localokat át kell
vezényelni Budapestre. Az ügy minden esetre egy kicsit zavaros. Három,
BKV-flottaszínű Alfabusz Localo koptatja a nógrádi aszfaltot, egyikük a
KXM-048.
Beesteledett. A telehold óvó fénye alatt dacára a Nógrád Volán délutáni
kellemetlenségeskedéseinek kimerészkedtem mégegyszer a helyközi autóbuszállomásra.
Útközben elcsíptem a városközpont megállóhelyén kiállított 7-es pályaszámú
gőzöst, majd pedig egy picit fotózgattam az autóbuszállomáson. Természetesen
a Nógrád Volán dolgozói nem bírták ki, hogy ne kössenek bele a járműfényképészbe…
(a
teljes történethez katt ide!)
A rovat
folytatása…
HBweb
• 2010. szeptember 28.
|