HBWEB • BLOG • HBWEB • BLOG • HBWEB • BLOG • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
BLOG CÍMLAP » 

BLOG.HBWEB.HU
2010. szeptember 28.

Hova tűntek a jó palócok?
   Az Úr 2010. esztendejének szeptember havának 24. napja, azaz nem az ötvenes-hatvanas évek. Magyarország, Európa közepe, hat és fél éve az Európai Únió tagja, azaz nem a távol-kelet, nem a szovjet éra és nem is a militáris kelet-balkán. Mikszáth Kálmán jó palócai és nem ávós pribékek.
Vagy mégis? Kiket alkalmaz a Nógrád Volán Autóbuszközlekedési Zrt.?
   Megérkeztem Mikszáth jó palócai közzé. Bágyadt őszi délután, a lemenő nap sugarai aranyszínben világították meg a fákat, hegyoldalakat és a ronda betonházak falait. Ideális idő egy kis buszfényképezésre, főképp, hogy Nógrád megyeszékhelye messzeföldön híres a különleges, egyedi járműveiről. 
2010. szeptember 24., 17:35:
   Vegyük alapul Hazánk egyetlen működő Ikarus 480-asát, az FHK-209-est. Járművezetője – a kenyéradója, a Nógrád Volán nevében ugyebár – imígy köszöntötte a fényképészt: - Nem unod még, öcsi? (33 éves, közlekedésmérnök „öcsi”vagyok  - HB) - Nem, 20 éve csinálom – volt a válaszom.  – Csak mer’ én már kurvára unom… . Ezt bírta kinyögni magából a Nógrád Volán Zrt. autóbuszvezetője Salgótarján főterén, szolgálat közben.



2010. szeptember 24., 17:10:
   Ez még semmi, fokozzuk az élvezeteket! Épp a helyközi autóbuszállomás felé tartottam, amikor onnan indult a Kékes Busz Kft. (Mátra Volán alvállalkozója) LGA-640-es frsz-ú autóbusza. A járművezetője, aki ha nem tud viselkedni, nem csak a Kékes Buszra hoz szégyent, hanem a Mátra Volánra is (jobb helyeken egy rossz levegővétel után bomlik a szerződés, bár ismerve a két cég összefonódását…hömm… szóval az nem az a „jobb hely”…). Tehát az ominózus járművezető – aki esetében erős a gyanúm, hogy máskor is már elviselhetetlenül reagált a fotózásra –, eképp szólított meg: – hééló! – nem reagáltam. Ő megint hélózott, amire illendően visszahelóztam neki. Próbálta folytatni a beszélgetést, de én nem voltam rá kíváncsi, érdektelenül továbbmentem. Lehet, hogy trágárságokat is a fejemhez vágott, de nem érdekelt, annyit hallottam, hogy töröld ki a képet, hééé...



2010. szeptember 24., 17:13:
   Nem messze onnan jött velem szembe a KXM-048-as, Alfabusz Localo, amely tagja annak a flottának, amelyet egy tömeges fővárosi Localo-gyengélkedés esetén át kell vezényelni oda. Annak járművezetője pedig eképp üdvözölt: Mi a kurvanyádat fotózol? Van engedélyed? – ott is szó nélkül távoztam. Induláskor még az öklét rázta. Bebizonyította, hogy ő sem méltó arra, hogy a Nógrád Volán autóbuszát vezesse, utasaival napi kapcsolatban álljon. Az alábbi képen jól látszik, hogy a KRESZ előírásaival ellentétben menet közben valakivel beszélgetett nyitott fülkeajtó mellett. Le is buktatta magát, ciki…



2010. szeptember 24., 17:20:
   Ezek után felkerestem a helyközi autóbuszállomás diszpécserét. Megpróbáltam neki vázolni a megalázó és példátlanul „sűrű” helyzetet, de ő azt felelte, hogy a Nógrád Volán vezérigazgatója elrendelte, hogy az autóbuszaikat csak az ő (mármint a vezérigazgató) engedélyével szabad fényképezni. Közöltem vele, hogy nem ma jöttem le a falvédőről, húsz éve „járműfényképezek”, a közlekedés őnáluk lényegesen komolyabb részén dolgozom, és tisztában vagyok a jogszabállyal – ővelük ellentétben. Igaz, megtehetik, hogy korlátozzák a magáncélú felvételkészítést, de ez esetben ezt jól látható helyeken fel kell tüntetni. Ad absurdum a buszok oldalára a reklám helyére fényképezést tiltó jelzést kellene elhelyezni, ellenkező esetben közterületen mindennemű engedélyhez kötés nélkül fényképezhetők, a járművezetők emiatt nem szekálhatják a fotóst.

2010. szeptember 24., 21:19:
   Este is ellátogattam az autóbusz-pályaudvarra. Az első negyed órában semmi atrocitás sem ért, kezdtem már azt hinni, hogy megtört az átok – de nem, a hülyeség ragadós és mélyre ható. A bent álló motorral tartózkodó CCV-665 járművezetője – már káromkodások nélkül – ugyan, de az engedélyemet firtatta. Majd azon hőzöngött, hogy ő nem járult hozzá a fotó elkészültéhez (lerágott csont: ha annyira szégyelli az arcát a járművezető, akkor elég, ha egyszer megcsóválja a fejét és a hosszú záridővel készült képen az arcvonásaiból semmi sem fog látszódni, bár aki ennyire szégyelli, az ne válasszon olyan szakmát, ahol naponta többszáz utas belebámul…). Majd elővett egy képalkotásra alkalmas szerkentyűt és direkt engem lefényképezett vele. Félreértés ne essék, a dolog ellen semmi kifogásom sincs, én tisztában vagyok a küllememmel, vagyok, amilyen vagyok, nem szégyellem. Bár meg kell hagyni, hogy ővele ellentétben én nem az ő arcáról, személyéről készítettem felvételt, de úgy gondoltam, lehetek én legalább egy kicsit elnéző a butuskább embertársaimmal…


   Hogy nyomatékot is adjon a szolgálatban lévő kiskirály az arroganciájának, a rendért és biztonságért felelős rendészt, mint elsőszámú biztonsági kockázatra, ránk állította, nehogy egyetlen fényképet is készíteni merjünk még a kiskirályság területén. Szánalmas…

Tisztelt Vezérigazgató úr!
   Feltételezem, hogy cégénél Ön a fény az éjszakában. A hangadóbb munkavállalói sötétségével ellentétben lámpásként ragyog felettük. Úgyhogy bízom benne, hogy tisztában van a közterületi és a közforgalomra megnyitott területeken történő magáncélú felvételkészítés fogalmaival, engedélyhez NEM kötöttségével. Valamint remélem, érzi, hogy nincs az a szituáció, hogy a járművezető akár utassal, akár járókelővel így, ilyen hangnemben beszéljen.
Amennyiben mindezek ellenére a Vezérigazgató úr mégis kiadta a járműfényképezés korlátozását SZÓBAN a dolgozói felé (hisz erről meghirdetett írásos anyaggal nem tudtak szolgálni), akkor Ön átlépte a törvényekben és jogszabályokban szabályzott szerepkörét.
   Bár egy vezérigazgató ennél lényegesen tanultabb szokott lenni, így kicsi a valószínűsége annak, hogy egy ekkora blamázshoz a nevét adná, hisz egy demokratikusan működő ország szolgáltató cégében ehhez hasonló döntésért kapásból búcsút mondhatna hivatalának. A fényképezést tiltó táblák kihelyezése is elég abszurd és vicces lenne a 21. században, ilyet már a honvédelemmel foglalkozó egységekben sem tesznek. Egy komoly vezérigazgató ezt sem vállalná fel, ugyebár.
   Úgyhogy kéretik, hogy a Vezérigazgató úr legyen oly kedves és csapjon szét a kis csapatában, mert „odalenn” nagyon el vannak kanászodva. A menetrendszerűtlen, véletlenszerű közlekedés, az esetek után helyben megkérdezett helyi lakosság egyöntetűen lesújtó véleménye és az általam több esetben átélt kalandok egyaránt arról tanúskodnak, hogy valami nagyon nincs rendben a háza táján.
   Ha olvassa soraimat, kérem, ne hagyja, hogy a felelősségére bízott zártkörű részvénytársaság országos szinten a szamárpadban kössön ki, jelenleg ugyanis jó úton jár a legbarátságtalanabb volán-társaság kitüntetés felé.

   A Nógrád Volánnal kapcsolatosan az alábbi Fotogalériákban találhatók felvételek a HBweb-en:
   • FG0319 (Nógrád Volán)
   • FG010331 (Alvállalkozás: Nógrád Volán)
   • FG1499 (Különvonat Katalinhutára, Salgótarján)


E-mail


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2010 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com