BLOG.HBWEB.HU
2010. szeptember 28.
Hova tűntek a jó palócok?
Az Úr 2010. esztendejének szeptember havának 24. napja, azaz nem az ötvenes-hatvanas
évek. Magyarország, Európa közepe, hat és fél éve az Európai Únió tagja,
azaz nem a távol-kelet, nem a szovjet éra és nem is a militáris kelet-balkán.
Mikszáth Kálmán jó palócai és nem ávós pribékek.
Vagy mégis?
Kiket alkalmaz a Nógrád Volán Autóbuszközlekedési Zrt.?
Megérkeztem Mikszáth jó palócai közzé. Bágyadt őszi délután, a lemenő nap
sugarai aranyszínben világították meg a fákat, hegyoldalakat és a ronda
betonházak falait. Ideális idő egy kis buszfényképezésre, főképp, hogy
Nógrád megyeszékhelye messzeföldön híres a különleges, egyedi járműveiről.
2010.
szeptember 24., 17:35:
Vegyük alapul Hazánk egyetlen működő Ikarus 480-asát, az FHK-209-est. Járművezetője
– a kenyéradója, a Nógrád Volán nevében ugyebár – imígy köszöntötte a fényképészt:
- Nem unod még, öcsi? (33 éves, közlekedésmérnök „öcsi”vagyok - HB)
- Nem, 20 éve csinálom – volt a válaszom. – Csak mer’ én már kurvára
unom… . Ezt bírta kinyögni magából a Nógrád Volán Zrt. autóbuszvezetője
Salgótarján főterén, szolgálat közben.
2010. szeptember
24., 17:10:
Ez még semmi, fokozzuk az élvezeteket! Épp a helyközi autóbuszállomás felé
tartottam, amikor onnan indult a Kékes Busz Kft. (Mátra Volán alvállalkozója)
LGA-640-es frsz-ú autóbusza. A járművezetője, aki ha nem tud viselkedni,
nem csak a Kékes Buszra hoz szégyent, hanem a Mátra Volánra is (jobb helyeken
egy rossz levegővétel után bomlik a szerződés, bár ismerve a két cég összefonódását…hömm…
szóval az nem az a „jobb hely”…). Tehát az ominózus járművezető – aki esetében
erős a gyanúm, hogy máskor is már elviselhetetlenül reagált a fotózásra
–, eképp szólított meg: – hééló! – nem reagáltam. Ő megint hélózott, amire
illendően visszahelóztam neki. Próbálta folytatni a beszélgetést, de én
nem voltam rá kíváncsi, érdektelenül továbbmentem. Lehet, hogy trágárságokat
is a fejemhez vágott, de nem érdekelt, annyit hallottam, hogy töröld ki
a képet, hééé...
2010. szeptember
24., 17:13:
Nem messze onnan jött velem szembe a KXM-048-as, Alfabusz Localo, amely
tagja annak a flottának, amelyet egy tömeges fővárosi Localo-gyengélkedés
esetén át kell vezényelni oda. Annak járművezetője pedig eképp üdvözölt:
Mi a kurvanyádat fotózol? Van engedélyed? – ott is szó nélkül távoztam.
Induláskor még az öklét rázta. Bebizonyította, hogy ő sem méltó arra, hogy
a Nógrád Volán autóbuszát vezesse, utasaival napi kapcsolatban álljon.
Az alábbi képen jól látszik, hogy a KRESZ előírásaival ellentétben menet
közben valakivel beszélgetett nyitott fülkeajtó mellett. Le is buktatta
magát, ciki…
2010. szeptember
24., 17:20:
Ezek után felkerestem a helyközi autóbuszállomás diszpécserét. Megpróbáltam
neki vázolni a megalázó és példátlanul „sűrű” helyzetet, de ő azt felelte,
hogy a Nógrád Volán vezérigazgatója elrendelte, hogy az autóbuszaikat csak
az ő (mármint a vezérigazgató) engedélyével szabad fényképezni. Közöltem
vele, hogy nem ma jöttem le a falvédőről, húsz éve „járműfényképezek”,
a közlekedés őnáluk lényegesen komolyabb részén dolgozom, és tisztában
vagyok a jogszabállyal – ővelük ellentétben. Igaz, megtehetik, hogy korlátozzák
a magáncélú felvételkészítést, de ez esetben ezt jól látható helyeken fel
kell tüntetni. Ad absurdum a buszok oldalára a reklám helyére fényképezést
tiltó jelzést kellene elhelyezni, ellenkező esetben közterületen mindennemű
engedélyhez kötés nélkül fényképezhetők, a járművezetők emiatt nem szekálhatják
a fotóst.
2010. szeptember
24., 21:19:
Este is ellátogattam az autóbusz-pályaudvarra. Az első negyed órában semmi
atrocitás sem ért, kezdtem már azt hinni, hogy megtört az átok – de nem,
a hülyeség ragadós és mélyre ható. A bent álló motorral tartózkodó CCV-665
járművezetője – már káromkodások nélkül – ugyan, de az engedélyemet firtatta.
Majd azon hőzöngött, hogy ő nem járult hozzá a fotó elkészültéhez (lerágott
csont: ha annyira szégyelli az arcát a járművezető, akkor elég, ha egyszer
megcsóválja a fejét és a hosszú záridővel készült képen az arcvonásaiból
semmi sem fog látszódni, bár aki ennyire szégyelli, az ne válasszon olyan
szakmát, ahol naponta többszáz utas belebámul…). Majd elővett egy képalkotásra
alkalmas szerkentyűt és direkt engem lefényképezett vele. Félreértés ne
essék, a dolog ellen semmi kifogásom sincs, én tisztában vagyok a küllememmel,
vagyok, amilyen vagyok, nem szégyellem. Bár meg kell hagyni, hogy ővele
ellentétben én nem az ő arcáról, személyéről készítettem felvételt, de
úgy gondoltam, lehetek én legalább egy kicsit elnéző a butuskább embertársaimmal…
Hogy nyomatékot is adjon a szolgálatban lévő kiskirály az arroganciájának,
a rendért és biztonságért felelős rendészt, mint elsőszámú biztonsági kockázatra,
ránk állította, nehogy egyetlen fényképet is készíteni merjünk még a kiskirályság
területén. Szánalmas…
Tisztelt
Vezérigazgató úr!
Feltételezem, hogy cégénél Ön a fény az éjszakában. A hangadóbb munkavállalói
sötétségével ellentétben lámpásként ragyog felettük. Úgyhogy bízom benne,
hogy tisztában van a közterületi és a közforgalomra megnyitott területeken
történő magáncélú felvételkészítés fogalmaival, engedélyhez NEM kötöttségével.
Valamint remélem, érzi, hogy nincs az a szituáció, hogy a járművezető akár
utassal, akár járókelővel így, ilyen hangnemben beszéljen.
Amennyiben
mindezek ellenére a Vezérigazgató úr mégis kiadta a járműfényképezés korlátozását
SZÓBAN a dolgozói felé (hisz erről meghirdetett írásos anyaggal nem tudtak
szolgálni), akkor Ön átlépte a törvényekben és jogszabályokban szabályzott
szerepkörét.
Bár egy vezérigazgató ennél lényegesen tanultabb szokott lenni, így kicsi
a valószínűsége annak, hogy egy ekkora blamázshoz a nevét adná, hisz egy
demokratikusan működő ország szolgáltató cégében ehhez hasonló döntésért
kapásból búcsút mondhatna hivatalának. A fényképezést tiltó táblák kihelyezése
is elég abszurd és vicces lenne a 21. században, ilyet már a honvédelemmel
foglalkozó egységekben sem tesznek. Egy komoly vezérigazgató ezt sem vállalná
fel, ugyebár.
Úgyhogy kéretik, hogy a Vezérigazgató úr legyen oly kedves és csapjon szét
a kis csapatában, mert „odalenn” nagyon el vannak kanászodva. A menetrendszerűtlen,
véletlenszerű közlekedés, az esetek után helyben megkérdezett helyi lakosság
egyöntetűen lesújtó véleménye és az általam több esetben átélt kalandok
egyaránt arról tanúskodnak, hogy valami nagyon nincs rendben a háza táján.
Ha olvassa soraimat, kérem, ne hagyja, hogy a felelősségére bízott zártkörű
részvénytársaság országos szinten a szamárpadban kössön ki, jelenleg ugyanis
jó úton jár a legbarátságtalanabb volán-társaság kitüntetés felé.
A Nógrád Volánnal kapcsolatosan az alábbi Fotogalériákban találhatók felvételek
a HBweb-en:
• FG0319 (Nógrád Volán)
• FG010331 (Alvállalkozás:
Nógrád Volán)
• FG1499 (Különvonat Katalinhutára,
Salgótarján)
|