Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 18.
A tegnapi sikertelen indulás dacára ma ismét megkíséreltem a szlovéniai
utazást, reggel fel is kerekedtem otthonról. Bekukkantottam volna a
Fogaskerekű Vasút városmajori kocsiszínjébe, ahol nyílt napot tartott a
BKV, de ezúttal úgy gondolták, hogy a nehezen mozgatható „sárga fogast”
nem tolják ki a napfényre. A kép róla 2004-ben, a Fogaskerekű Vasút 125.
évfordulóján készült:
Beállt a Szilágyi Erzsébet fasor. Toronydaru építése miatt szombaton összesen
egyetlen egy sáv volt járható, az is csak váltakozó irányban. Még szombaton
is elég komoly trombózist okozott ez a korlátozás Buda közlekedésében.
Észak-Budára vettem az irányt, ugyanis az óbudai trolibuszközlekedés emlékére
a BKV egyik önjárásra is alkalmas Ganz-Solaris GST12-es trolibusza emléktábla-avatás
után tett egy kört.
Óbudáról pedig irány a Déli pályaudvar, Zalaegerszeg, Őrihódos és Ljubljana.
Útközben a 30-as vasútvonal felújításán ténykedett Kápolnásnyék állomáson
a Rolling Stock Sulzere és a Magyar Vasúttörténeti Park M44 209-es mozdonya.
Rövid zalaegerszegi tartózkodás után személyvonattal utaztam Őrihódosra,
ahonnan a Budapest - Ljubljana között közlekedő Citadella nemzetközi gyorsvonattal
folytattam utamat.
Zuhogó esőben érkeztem meg Szlovénia fővárosába, ahol az időjárásra tekintettel
lemondtam az éjszakai városnézésről.
FOLYTATÁS
IMHOL »
HBweb
• 2010. szeptember 23.
|