Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 22.
2010. szeptember 22-én rendezték meg immár negyedik alkalommal a Kisalföld
fővárosában a Nemzetközi Autómentes Napot. Jó szokás szerint ezen a napon
a helyi tömegközlekedés ingyen vehető igénybe és kísérleti célból rendkívüli
autóbuszjáratok is közlekedtek. Ezúttal Ménfőcsanak, Győr agglomerációs
gócpontja, valamint a helyi- és elővárosi forgalomba bevont vasúti személyszállítás
volt a terítéken.
A Városi
és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Győri Helyi Tagszervezetének
kezdeményezésére - a budapesti sikeres 197-es ráhordó autóbuszvonal
mintájára - Ménfőcsanak-felső vasúti megállóhely erre a
napra intermodális
csomóponttá alakult.
Két rendkívüli autóbuszvonal fonódott a vasút köré: a 41-es, amely a nemrég
épült, de tömegközlekedéssel ellátatlan Mediterrán lakóparkot, a 42-es
pedig a déli, a település hegyes-völgyes részét kötötte össze a vasúttal.
A menetrendek megszerkesztésénél - természetesen - ügyeltek a vasúti menetrendhez
hangolásra. A 41-es vonalon Kozáry Tibor Ikarus 66-os nosztalgiabusza teljesített
szolgálatot:
A 42-esre pedig a Kisalföld Volán biztosított egy Kravtex Credo BC12-est:
A mediterrán déli szünetében és a ráhordás végén a faros tiszteletét tette
Győr belvárosában és a bácsai 11-es vonalon, "teltházzal". A 11-es előtt
a Révai Miklós utca végállomáson találkozott két matuzsálem: az Ikarus
66-os mellett megjelent a Kisalföld Volán Ikarus 55-ös farosa.
HBweb
• 2010. szeptember 23.
|