Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.OKTÓBER
12.
A mai utam Győr - Celldömölk - Tüskevár - Devecser - Ajka - Veszprém útvonalat
érintette. Igyekeztem a vörösiszap-tragédia alsó peremén kis ponttá összezsugorodni
és a mentésben, kárelhárításban részt vevőket semmiben sem akadályozni
- úgy érzem, ez sikerült is. Odaútban Győr állomáson találkoztam az AWT
által üzemeltetett, zólyomi ZOS Zvolen tulajdonában álló 740 947-es "kocúrral":
Megtekintettem a vegyikatasztrófa által sújtott övezet két településének:
Kolontárnak és Devecsernek kitelepítésére kihelyezett vonatokat. A szerelvények
előkészített, előfűtött állapotban, érvényes fékpróbával, a dízelmozdonyok
esetében járó motorral, teljes személyzettel, ugrásra készen várják a bevetési
parancsot (amelyre remélhetőleg nem kerül sor).
Október 12-től némileg változott a vágányzári közlekedési rend: a Katasztrófavédelem
Devecser állomásra nem engedi be a vonatpótló autóbuszokat. Ezért a vonatokat
Ajka és Somlóvásárhely megállóhely között pótolják, a vonatok Devecser
és Somlóvásárhely között üzemi célból, szerelvényvonatként közlekednek,
rajtuk az utasszállítás tilos. A devecseri utasok számára a két-két pótlóbuszon
túl egy mikrobusz is közlekedik, amely betér a devecseri állomás előtti
iszap-dagonyára. Hogy-hogy nem, a 903-as sz. Szombathely/ Zalaegerszeg
- Budapest gyorsvonat részére nem sikeredett a mikrobuszt biztosítani.
Ajka-Gyártelep és Kolontár megállóhelyeket - ahogy Kolontár települést
is - továbbra is messze elkerülik a pótlóbuszok.
Hazaútban - kihasználva a kéretlen ajkai többlet-tartózkodást - lencsevégre
kaptam ezt-azt Ajkán és Veszprémben:
HBweb
• 2010. október 15.
|