Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
OKTÓBER 10.
A Margit-híd felújításának végéhez közeledünk. Ennek egyik jele, hogy a
korábban hosszában "elvágott" híd északi- és déli oldalát összehegesztik.
Ehhez a precíziós művelethez elengedhetetlen, hogy a hídelemeket járművek
ne mozgassák, a vibráció ne akadályozza a nagy pontosságú varratok elkészítését.
Ezt a műveletet eredetileg augusztusra tervezték, de az ütemterv csúszása
miatt ez is eltolódott a tanítási időszakra. A korábban egyhetesre
tervezett teljes lezárást sikerült két hétvégére elosztani, így a város
tömegközlekedésnek egyik legfontosabb tengelye munkanapon nem bénul meg.
A Margit-híd teljes lezárása az alábbiakban valósult meg:
A 4-es és
6-os villamosok Fehérvári út/ Móricz Zsigmond körtér és Jászai Mari tér
között közlekednek,
A 4-6V Moszkva
tér és Nyugati pályaudvar között a Lánchídon át szóló autóbuszokkal,
A 91-191-291-es
család és a 109-es szintén a Lánchídon kel át, szóló autóbuszokkal közlekedik.
Éjszaka is szólóznak: emiatt péntekről szombatra, valamint szombatról vasárnapra
virradóan sűrűbb a 906-os és a 923-as. A szólóüzemet a Lánchíd üzemeltetői
forszírozták, mondván a híd szerkezete megsínylené a sűrűn áthaladó csuklós
buszokat. Igaz, az Ikarus 260-as szóló és a 280-as és 435-ös csuklós buszok
legnehezebb tengelye egyaránt 11 tonna, a 415-ös szólóké, amelyek rendszeresen
koptatják a hidat ellenben 11,5 tonnával teszik azt.
A
forgalomkorlátozásról részletesen a BKV honlapján olvashatsz.
Ezen a hétvégén is tartott a Szentendrei HÉV Békásmegyer és Szentendre
közti szakaszán a pálya felújítása. Ottjártamkor Pomáz és Pannonia-telep
között végeztek ágyazatrostálást és ágyazatcserét. A munkában a MÁVÉPCELL
munkagépei, a Magyar Magánvasút Zrt. 4044 003-as és a MÁV Nosztalgia Kft.
M44 209-es "bobója" vett részt.
A HÉV vonatait Békásmegyer és Szentendre között a 943-as éjszakai járat
útvonalán és megállóhelyei érintésével buszok pótolták. Az alap követési
időköz napközben 10 perc volt, amelyet reggel és késő délután 30, napközben
20 percenként 1-1 másodrésszel is erősítettek.
Mind eközben a Királyréti Erdei Vasúton súlyos baleset történt 9 óra körül.
A 31010. sz. vonatként közlekedő M06 401-es pályaszámú motorkocsi Hártókút
állomáson a vele szemben érkező, Kismaros felé tartó 31007-es sz. vonatot
nem várta meg, az állomásról kihaladt. Az első ív után a vele szemben érkező
31007-es sz. vonattal frontálisan ütközött. A vonatot az Mk48 2031-es pályaszámú
mozdony továbbította. A motorkocsin utazó 12 főből négyen megsérültek,
kettejük súlyosan, ők borda és csigolyatörést szenvedtek. Az üzemvezető
az MTI-nek úgy jellemezte a négy fő sérülésével járó súlyos balesetet,
hogy: „nem túl jelentős baleset”. A sérültek sérülését imígy bagatelizálta:
„néhányan kisebb, jellemzően hámsérülést szenvedtek”. Az ütközéses balesetet
az NKH, mint hatóság vizsgálja.
A
balesetről képeket az Indóház Online idevágó oldalán találsz.
Az alábbi, korábbi időpontokban készített képek a balesetben megsérült
járműveket ábrázolják. A helyszín és a járművek helyzete is „stimmel”:
Hártókút állomáson Királyrét felé tart a motorkocsi és völgymenetben, vele
szemben érkezett a hagyományos személyvonat. Róla a felvétel szinte pontosan
az ütközés helyén készült.
Az M06 401-es pályaszámú, Toby becenévre hallgató, idén teherkocsi-alvázra
épített saját fejlesztésű motorkocsi vázszerkezeti sérüléseit még vizsgálják,
az Mk48 2031-es dízelmozdonyuk sérülése nem jelentős.
HBweb
• 2010. október 11.
|