Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
SZEPTEMBER 25.
Hajnalban indultam Salgótarjánból Somoskőújfalun és Füleken át Losoncra.
Útközben készítettem pár képet a hajnali napfürdőben megmártózó füleki
várról (várromról), majd Losoncon vártam a Railpage.net csapat által szervezett
különvonat indulását.
A különvonat, amely Losonc/ Lučenec – Ipolyberzence/ Breznička – Katalinhuta/
Katarinska Huta útvonalon közlekedett (Ipolyberzence és Katalinhuta között
nyolc éve megszüntették a személyszállítást) a ŽSSK 810 453-as pályaszámú
motorkocsijából és két mellékkocsiból, a 011 674 és 892-es pályaszámúakból
állt (értsd: Bzmot+2 Bzx). A pályát benövő nedves aljnövényzet miatt a
Katalinhuta előtti 200 méteren a hársó mellékkocsit le kellett kapcsolni
a vonatról, azért külön visszatért a 810-es motorkocsi.
A helyi
nevezetességek megtekintését (Katolikus Templom és a bezárás előtt álló
üveggyár) követően a vonat tett egy kört Ipolyberzencére és vissza. A korábbi
tapasztalatok birtokában a második körre már csak egy mellékkocsival érkezett
meg a vonat.
Az ipolyberzencei
körüljárást és az otthagyott kocsi felvételét követően Losoncra érkezvén
véget ért a rendezvény.
HBweb
• 2010. szeptember 28.
|