Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 26.
Nézzünk szét egy kicsit Gödöllő térségében: a Volánbusz egyik jelentős
alvállalkozója, a Weekendbus elvesztette a továbbszolgáltatás lehetőségét.
Ezért régóta passzív járművek felélesztésével és sokszoros átcsoportosítás
a Volánbusz megpróbálta orovosolni a helyzetet. Újra megjelentek „sárga
buszok” Gödöllő térségében. A környék alvállalkozója, a T&J Buszprojekt
Kft. továbbra is a 2009-ben Debrecenből felszabadult MAN SL222-es és az
orosz gyártmányú MAZ 103-as autóbuszaival köszönti az Európai Unio soros
elnökségének központját. Természetesen feltűnik 1989-es évjáratú, a Volánbusz
kötelékéből 2009-ben kiesett, már magántulajdonú Ikarus 256-os is, az LJZ-140
(BY 53-32, DZA-354).
A nap negatív hőse egyértelműen a LOL-714-es (HOB-386) vezetője, aki fotóst
látván sajnos nem fért a bőrébe. Gödöllőről indult 15:20-kor. Taktikát
váltottam: hátat fordítottam neki és nem reagáltam a provokálásaira, szidalmaira,
mintha külföldi lennék. Mivelhogy már járatban közlekedett, a menetrend
bizonyult erősebbnek, félpercnyi, az utasai által is jól hallható trágár
ordibálás után utasaival továbbhaladt.
Ezek után
már felüdülés volt az autóbuszállomás biztonsági szolgálatának képviselője,
akivel kölcsönösen udvarias, de meddő beszélgetést folytathattam.
Gödöllő után Isaszeg következett, ahol a vasútállomás előtti tér, azaz
a város kapuja valami egzotikus, észak-afrikai ország fővárosának főteréhez
hasonlított. Furcsa nyelvet beszélő bennszülöttek rohamozták meg az idegent,
akinél fényképezőgépet láttak. A helyi szolgáltató járművei (Weekendbusz,
bár lehet, hogy azóta már egy másik magáncég flottájához tartozik a járműpark)
még magukon hordozzák megtévesztő módon a Volánbusz logóját, de a Volánbusz
nevében szolgáltató alvállalkozó (T&J) begördülő korrodált vázszerkezetű,
hámlott fényezésű ex-debreceni MAN SL222-ese sem árulkodott arról, hogy
Fővárosunk agglomerációjában járunk. Csak úgy porzott tőlük az állomás
előtti, alig aszfaltozott terecske.
Ez esetben éles és pozitív kontrasztot jelent a vasút: 2007-2010 között,
újonnan beszerzett svájci gyártmányú, akadálymentes, klimatizált Stadler
Flirt motorvonatokkal szolgáltat arrafele a MÁV-Start.
Keleti pályaudvarra visszaérve két Taurus (Siemens ES64) inspirálta a fényképezőgépet:
a GySEV 1047 503-as pályaszámú mozdonya, amely 2011-től Liszt Ferenc előtt
tiszteleg, valamint az ÖBB idehaza még általam nem látott, 1116 231-es,
RailJet-ingavonatra igazított járműve.
Soroksári úton és környékén a HBweb Fotogalériájából még hiányzó LOV-882-es
forgalmi rendszámú VanHool AG300-as autóbuszt kerestem meg, valamint a
jelenleg is épülő iroda- és lakóházsor mellett elcsörömpölő Ganz csuklós
villamosokban gyönyörködtem. Érdemes megfigyelni a pályaállapotokat, nem
egy volt szovjet tagállamban, hanem az Európai Unio elnöki posztját betöltő
ország fővárosában járunk, annak frekventált villamosvonalának állapotát
ábrázolja a felvétel.
2011. május 1-től a 21-es (és a 21A) villamos új viszonylatszáma 51 és
51A lesz. A kiadott járműtípus is változni fog: fővizsgán átesett és tavalyi
beszerzésű, idén forgalomba állt TW6000-es villamosok fognak suhogni a
Mester utcán, Gubacsi úton és a pesterzsébeti kertvárosban.
HBweb
• 2011. április 27.
|