Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
FEBRUÁR 16-17.
A 2011. esztendő elejének soron következő közlekedésbarát-szenzációja a
MÁV Trakció Zrt. új beszerzésű Bombardier TRAXX mozdonyának mocorgása.
A leendő 25 darabos flotta első fecskéje 2010. október 23-án (elvileg)
titokban érkezett meg Hazánkba, de a megkésett szállítmányt Hegyeshalomtól
Dunakesziig lelkes fotósok garmada kísérte/figyelte meg. A
HBweb Aktuális rovatban is beszámoltam róla.
Tehát a keresztségben a 480 001-es pályaszámot viselő TRAXX február 16-án
kezdte meg másfél hónapos országjáró turnéját, immáron menetrend szerinti
személyszállító vonatok élén. A
HBweb kalendáriumban megtekinthetők a kijelölt vonatok. FONTOS! Ez
a lista csak egy tervezet, a próbaüzem jellegzetességéből adódóan a MÁV
Trakció Zrt. ettől bármikor eltérhet. 2011. február 16-án este épp Sopronból
érkezik az IC 931/911-es InterCity vonattal:
2011. február 17-én másodmagammal felkerekedtem, hogy egy ismerősöm régi
ígérvénye materializálódjon: hét év után először körbenézhettünk Istvántelken,
a rejtélyes és izgalmas gőzmozdony-javító kocsiszínben. Ez a csarnok igazi
csemege a közlekedésbarát számára, sok-sok működő és még több felújításra
váró, javarészt muzeális értékű járművet rejt magában. Csak a teljesség
igénye nélkül:
Az Ózdi Kohászati Művek OKÜ 54-es (eredetileg 5-ös) pályaszámú fogaskerekű
vasúti gőzmozdonya. Ez a gőzös különösen kellemes meglepetés volt számomra,
hisz nem titkolt vágyam, hogy egyszer, még ebben a civilizációban gőzös
pöföghessen Városmajor és Széchenyi-hegy között.
Vagy nézzük a klasszikus 100 éves vonat szerelvényét: a 204-es pályaszámú,
jelenleg 111 esztendős gőzöst, korhű kocsijaival.
...a MaViTe tulajdonában álló eredetileg szegedi 602-es FVV-csuklóst és
sok-sok UV villamos motorkocsit pótkocsikkal:
... és a jobb sorsra váró "bocót", a V55 004-est.
Nézzünk szét a nem-gőzös felhozatalban is: A27 003 (eredetileg M40 209),
M31 2007 és 2035, M32 2001, A24 003 (M38). A Nyír-D-Tech ex-csepeli A29
032-es LDH-ja és az oktatási céllal megvásárolt, állományból törölt M44
032.
Az udvaron még elcsíphető az üzemképtelen V43 1040 és a nemrég Piliscsabán,
szállítás közben elcsípett ex-piszkei A26 040.
Egy sejtelmes, ködös farkasréti villamos-fotóval zárult a mai nap.
HBweb
• 2011. február 18.
|