HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JANUÁR 4.
   Tegnap, 2011. január 3-án indította útjára a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közvetlen megbízásából a Weekendbus Zrt. új repülőtéri céljáratát (REA).
A fél évig közlekedő járatok a Roosevelt térről indulnak, érintik a Deák Ferenc teret, Blaha Lujza teret, Stadionokat, Népligetet és a Ferihegy 1. terminált, míg kijutnak Ferihegy 2-re. A járatok mindennap hajnaltól késő estig, meghirdetett 30-60 percenként közlekednek. Ez a szolgáltatás nem képzi a közszolgáltatás részét, ezért semmilyen kedvezmény nem érvényes rá. A jegy ára egységesen 5 EURO (vagy annak megfelelő Ft).
   E célból az Alfa Busz közbenjárásával négy török gyártmányú Otokar 290LF típusú alacsonypadlós, klimatizált autóbuszt szereztek be. Ez a típus nem idegen a nemzetközi buszokat figyelemmel kísérők számára, 2009-ben a kortrijk-i fesztiválon kategóriájában az első díjat szerezte meg.
   Felkerekedtem, hogy ezeket a barna-metál színű autóbuszokat elcsíphessem. Isten látja lelkem, előítélet nélkül közelítettem a témához, mégis rövidesen rá kellett jönnöm, hogy a Minisztérium által megbízott közlekedési társaság nem tudta levetkőzni a jellegzetességét. A belvárosi végállomás akadályozza a menetrend szerinti közforgalmú közlekedést (16, 105-ös buszok megállóhelyén tartózkodik). Ezt a torlódások miatt megkésett busz csökkent végállomási tartózkodása csillapította.


   A WEB-025 fényképezése után a Ferihegyi repülőtér felé vettem az irányt. Feltűnt, hogy mindössze egyetlen tábla van elhelyezve (Ferihegy 2 felé tartó járatokra utal) a BKV Kőbánya-Kispest irányú megállóhelyén. 200E autóbusszal tovább utaztam a 2-es terminálhoz, ahol bármerre is kerestem, sehol sem leltem a REA végállomását. 
   Érdeklődtem több helyen, de vagy nem tudták, vagy nem is hallottak a Minisztérium által létrehozott járatról. Kiálltam hát a második szintre és sasszemmel figyeltem a jól megkésett barna buszt. A REA ezen járata a harmadik szint felé tartott és közel 100 méterrel a repülőtér utascsarnokának első bejárata előtt a jeges, csúszós útra engedte leszállni utasait, akik nehezen botorkálva, csomagokkal vergődtek át a bejárathoz.




   Először azt hittem, hogy a torlódás miatt nem megy közelebb, de mint kiderült, a jármű vezetője ott „horgonyzott le”. Annyiban mindenképp igaza volt, hogy sehol sincs számára kijelölt és meghirdetett végállomás. Cigiszünet után elegánsan elhaladt a repülőtér épülete előtt és megállás és utasok nélkül távozott a belváros felé. A következő járatot már a lényegesen kulturáltabb Ferihegy 1-nél terveztem lencsevégre kapni. Sikerült is. Természetesen e közben az arra kóválygó BKV buszok iránt sem maradtam közömbös.






   Vártam egy kicsit még a hiányzó kocsit, a WEB-026-ost, hogy kifelé betérjen az 1-es terminálhoz, de közel s távol se híre, se hamva. Gyanítható, hogy ez a járat kimaradt. Mint a kombinált közlekedés híve, vonattal utaztam be a Nyugati pályaudvarhoz, ahol szintén fogadott egy-két fényképeznivaló. 
   Például a BDV motorvonatot (hernyó) pótló Bombardier Talent. A járműínséget illetően az istvántelki kocsiszín már ott tart, hogy bármit kiad, ami
gurul. A Talentek szerelvényfordulójának kiragadott része így szól: 4911 Győr-Budapest-Déli (érk: 23:35) * szerelvényvonat Istvántelekre, ahol megkapja a karbantartást. Ezzel délelőtt végeznek, attól kezdve késő estig szabad préda, majd irány a Déli pu, ahonnan visszamegy Győrbe 4910-ként másnap 4:21-kor. A szabad préda idején rendszeresen megjelenik vagy a 70-es, vagy a 71-es vonalon, csillapítva a járműhiányt. Szemfülesebbek már Desiroval is találkozhattak váci személyvonatként.




   Vissza a Roosevelt térre! 17:55-től 18:17-ig vártam és vártam, de a barna busz bizony nem jött. Gyanítható, hogy a WEB-026-os járatai teljes  egészében kimaradtak. 
   Hazafelé a BKV BPI-398-as rendszámú Ikarus 405-ös midibusza borzolta a kedélyeket, amelynek alvázán csúnya törés mutatkozott. A második
ajtótól gyakorlatilag látszik az aszfalt, a padló borítása már rég nem borít. Az úthibákon jól láthatóan (és érezhetően!) a vázszerkezet
elemei külön életet élnek, bármikor bekövetkezhet akár egy teljes váztörés is. Félelmetes és üzemveszélyes!


   Térjünk még néhány szóra vissza a Weekendbus REA járatára! Nem csak e sorok írójának tűnt fel e kezdeményezés visszássága, az Indóház Online
készítőinek fejébe is szöget ütött és számtalan kérdést generált ez a furcsa transzfer. Ők fel is tették illetékes helyeken - egyelőre még sikertelenül. Cikküket itt találod, érdemes elolvasni: Magánbusz Ferihegyre - kérdőjelekkel
   Hazafelé találkoztam a Luca székével, azaz a Fogaskerekű Vasút 53/63-as pályaszámú motorvonatával:


HBweb • 2011. január 7.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1309 (2011. januári vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. nyár végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com