Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
NOVEMBER 2.
Kora reggel Arad városát vettük célba. Lőkösházán az AWT 753 703 és 705-ös
pályaszámú „búvárja” várta a fuvart.
Az állomásra érkezvén a szokásos varázslatos hangulat fogadott: a Ganz
licensz alapján, a Malaxa gyárban készült dízel- és a Franciaországból
használtan
vásárolt villamos motorvonatok, valamint ASEÁ-k, LDH-k minden mennyiségben
és korszerűsítési fokozatban.
Az állomás előtti térről indulva pedig belevetettük magunkat a helyi villamosközlekedés
rejtelmeibe. A flotta zömét Stuttgartból közvetlenül és Ulmon át közvetve
származó kis GT4-esek alkotják, de megtalálhatók a DÜWAG egyéb, valaha
Németországban szolgált termékei, CKD T3-as és B3-asok, valamint 2009 óta
az innsbrucki GT6-os és Lohner e1-es típusú, leváltott csuklós motorkocsik
is itt töltik aktív-nyugdíjas éveiket.
Magyar ember, ha Aradon jár és ideje is engedi, nem hagyhatja ki a tizenhárom
Vértanú újra felállított emlékművének megtekintését az egyébként
eléggé eldugott
Tűzoltó téren, ahol 2004-ben létrehozták a magyar-román Megbékélési Parkot.
Zala György nagyszerű szoboregyüttese és emlékműve több évtizednyi román
hányattatás után került újra talapzatra. Részünkről Damjanich János poszthumusz
babérjai kapták meg a kegyelet szalagocskáját.
A megemlékezést követően az Arad-Hegyközi HÉV megmaradt vonalszakaszát,
a 11-es villamost (Arad - Gyorok) látogattuk meg. Több, mint egy órányi
kisvasúti hangulat, zötyögés után megérkezett a két GT4-ből álló szerelvény
Gyorokre. Sajnos a vasúti múzeum zárva volt, így csak a szabadtéren ácsorgó
villamoskocsikat tudtam megörökíteni. A porfelhőt kavaró, elhaladó villamos
a rémült bocival, csálé oszlopokkal és román zászlóval hamisíthatatlan
vadkeleti idillé olvad össze.
Az Aradra visszatérést némi-nemű városnézés és Békéscsabára érkezés követte.
Érdemes megfigyelni Lőkösházától a 7311-es nemzetközi személyvonat összeállítását:
V43+ 2xCFR B+ H-Start B+ 2x V43 hidegen.
HBweb
• 2010. november 11.
|