HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2010.  NOVEMBER 1.
   Mindenszentek napján a - már ősziesen bágyadt - napfény városába zarándokoltam. Előtte Békéscsaba vontatási telepén az utolsó útjukra várakozó, szükségtelennek ítélt M32 2009 és 2057, valamint M44 201 és 512-es pályaszámú mozdonyokat örökítettem meg.




   Útközben Telekgerendás állomáson Békéscsaba felé tartott gépmenetben az M62 096, valamint Orosháza állomáson az integrált ütemes menetrend (ITF) egyik alappillére, a pók-hatás fogadott. Szeged-rendezőn pedig a szegedi vontatójármű-állomány feleslegesnek ítélt és állományból törölt példányainak utolsó útjának indulását láthattam. A résztvevők: V63 046 (természetesen nem tagja a selejtezett kontingensnek); M31 2015, 2019, 2047; M32 ?; M44 057, ?, ?.
   Sajnos elhaladva nem állt módomban jegyzetelni, aki pontosabb információval rendelkezik, kérem, az oldal alján található e-mailcímek egyikén jelezze! Előre is köszönöm!








   Szegeden „kapásból beleszaladtam” a városi villamosközlekedés egyik újonnan beszerzett példányába, a használtan vásárolt 214-es pályaszámú
KT4D csuklós villamosba.


   A nagy lendülettel kezdett villamospálya-építés és felújítás napjainkban nagyon akadozik. Nyár végére ígérték, de Mindenszentek napjára sem készült el Szeged messzeföldön híres (híresen rozoga) 3-as villamosvonalának Dugonics tér - Fonógyári út szakaszának felújítása. Jelenleg a kitérők kibővítése, al- és felépítmény-csere és a külső szakaszon még csak a vízelvezetők cseréje zajlik.






   A 3-as és 3F villamosokat a Honvéd tértől (Dugonics tér szomszédsága) a Fonógyári útig igen nehézkes forgalomtechnikájú terelőutakkal tűzdelt útvonalon pótolják. Sajnálatos módon, a megnövekedett temetői forgalomra felkészülve az SzKT csak a 3F járatok sűrítéséről gondoskodott, reá javarészben szóló autóbuszokat vezényelt. A csuklós flottát összesen két Ikarus 280-as autóbusz képviselte, amelyből a BPI-752-es műszaki hiba miatt félreállni kényszerült. Mind a hosszított kivitelű szóló Mercedes-Benz Citaro (LHF-798), mind pedig a teljes Ikarus 417-es állomány - érthetetlen módon - a
garázsban pihent.
   A Tisza Volán sem készült teljes komolysággal a rendkívüli forgalomra, a 19H jelzésű, városmagot és Tarjánt feltáró és ezeket a Köztemetővel összekötő kétirányú, 30 percenként közlekedő körjáratra is javarészt szóló kocsikat osztott be.






   Visszaút előtt még egy jellegzetes szegedi képet készítettem az M41 2146-os pályaszámú dízelmozdonnyal vontatott személyvonatról. 


   Békéscsaba állomásán tetőfokára hágott a magánvasút: a Floyd angol származású 0450 001 és 002-es pályaszámú „Pink Floyd”-jai, valamint a
Rail Cargo Hungária az ÖBB-től bérelt 1116 012-es járműve fogadott. 






HBweb • 2010. november 6.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1304 (kelet-Magyarország és Pártium: Békéscsaba, Szeged, Arad, Debrecen) * HBweb Fotogaléria /2011. nyár végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2010 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com