Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
NOVEMBER 1.
Mindenszentek napján a - már ősziesen bágyadt - napfény városába zarándokoltam.
Előtte Békéscsaba vontatási telepén az utolsó útjukra várakozó, szükségtelennek
ítélt M32 2009 és 2057, valamint M44 201 és 512-es pályaszámú mozdonyokat
örökítettem meg.
Útközben Telekgerendás állomáson Békéscsaba felé tartott gépmenetben az
M62 096, valamint Orosháza állomáson az integrált ütemes menetrend (ITF)
egyik alappillére, a pók-hatás fogadott. Szeged-rendezőn pedig a szegedi
vontatójármű-állomány feleslegesnek ítélt és állományból törölt példányainak
utolsó útjának indulását láthattam. A résztvevők: V63 046 (természetesen
nem tagja a selejtezett kontingensnek); M31 2015, 2019, 2047; M32 ?; M44
057, ?, ?.
Sajnos elhaladva nem állt módomban jegyzetelni, aki pontosabb információval
rendelkezik, kérem, az oldal alján található e-mailcímek egyikén jelezze!
Előre is köszönöm!
Szegeden „kapásból beleszaladtam” a városi villamosközlekedés egyik újonnan
beszerzett példányába, a használtan vásárolt 214-es pályaszámú
KT4D csuklós
villamosba.
A nagy lendülettel kezdett villamospálya-építés és felújítás napjainkban
nagyon akadozik. Nyár végére ígérték, de Mindenszentek napjára sem készült
el Szeged messzeföldön híres (híresen rozoga) 3-as villamosvonalának Dugonics
tér - Fonógyári út szakaszának felújítása. Jelenleg a kitérők kibővítése,
al- és felépítmény-csere és a külső szakaszon még csak a vízelvezetők cseréje
zajlik.
A 3-as és 3F villamosokat a Honvéd tértől (Dugonics tér szomszédsága) a
Fonógyári útig igen nehézkes forgalomtechnikájú terelőutakkal tűzdelt útvonalon
pótolják. Sajnálatos módon, a megnövekedett temetői forgalomra felkészülve
az SzKT csak a 3F járatok sűrítéséről gondoskodott, reá javarészben szóló
autóbuszokat vezényelt. A csuklós flottát összesen két Ikarus 280-as autóbusz
képviselte, amelyből a BPI-752-es műszaki hiba miatt félreállni kényszerült.
Mind a hosszított kivitelű szóló Mercedes-Benz Citaro (LHF-798), mind pedig
a teljes Ikarus 417-es állomány - érthetetlen módon - a
garázsban
pihent.
A Tisza Volán sem készült teljes komolysággal a rendkívüli forgalomra,
a 19H jelzésű, városmagot és Tarjánt feltáró és ezeket a Köztemetővel összekötő
kétirányú, 30 percenként közlekedő körjáratra is javarészt szóló kocsikat
osztott be.
Visszaút előtt még egy jellegzetes szegedi képet készítettem az M41 2146-os
pályaszámú dízelmozdonnyal vontatott személyvonatról.
Békéscsaba állomásán tetőfokára hágott a magánvasút: a Floyd angol származású
0450 001 és 002-es pályaszámú „Pink Floyd”-jai, valamint a
Rail Cargo
Hungária az ÖBB-től bérelt 1116 012-es járműve fogadott.
HBweb
• 2010. november 6.
|