Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
OKTÓBER 28.
Miskolc felé vezetett utam. Érkezésem után közvetlenül egy különleges,
oda nem illő, de üde színfoltként szolgáló mozdonyba botlottam. A Mátrai
Erőmű A25 022-es pályaszámú "bobója" fővizsga után otthona, Visonta felé
indult épp. Vele szemben a szintén nem államvasúti Rail Cargo Hungária
1116 010-es pályaszámú, bérelt mozdonya által vontatott tehervonat haladt
át.
Utolsó napjaihoz érkezett a miskolci villamosprojekt, a „Zöld nyíl” első
fázisa: az utolsó símitásokat végezték a Tiszai pályaudvar és Thököly utca
közti felújított szakaszon. November elsejétől itt már újra villamosok
közlekednek, ellenben a külső szakaszon, Diósgyőr és Vasgyár felé kezdik
meg a rekonstrukciót. A pótlásban továbbra is vegyesen vesznek részt
MVK saját és a Borsod Volántól bérelt Ikarus 280-as autóbuszok.
A gyönyörű őszi idő mindenképp fotózásra csábít: „csak úgy” fényképezett
MVK autóbuszok az Egyetemvárosban, valamint a város ős-435-öse, az EEG-411-es
forgalmi rendszámú autóbusz, már MVK-s flottaszínben.
Újabb különlegességgel találkoztam: a a Ládi rakodóról Diósgyőri Vasgyáron
át Miskolc-rendezőre tartó tolatós tehervonat a vasgyári temetőnél.
Röpke pillantást vetettem Hazánk újdonsült műszaki, közlekedési büszkeségére,
Európa egyik első dízel-villamos hibridmozdonyára. A MÁV Kecskeméti Kisvasútjáról
közel egy évtizednyi ácsorgás és „lassú elfogyás” után selejtezett Mk48
2021-es kisvasúti mozdonyt 2007-ben megvásárolta a Lillafüredi Állami Erdei
Vasút. Magyar mérnökök tervei alapján a Bobó Kft. kivitelezésében a napokban
készült el ez a korszakalkotó és korszak-előjelző, igazán környezetbarát
kisvasúti mozdony. A teljesen felújított vázszerkezetű, korszerű hibridmozdonyt
ünnepélyes keretek közt hamarosan bemutatja a LÁEV, addig viszont a közlekedésbarátok
türelmét kérik. A felavatásról a HBweb is tájékoztat majd.
Búcsúzóul: a lemenő nap még éppen megcirógatta a diósgyőri várat.
HBweb
• 2010. október 29.
|