HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2010.  NOVEMBER 29.
   Ma tartották a Gyermekvasút első, korszerűsített, Caterpillar motoros mozdonyának, az Mk45 2003-asnak a hatósági vizsgáját. A járműtelepen elvégezték a fékútméréseket, majd négy személykocsit Hárshegyre továbbított. A mozdony a vizsgán megfelelt, minden bizonnyal hétvégén, a  Mikulásvonat által generált éles járműkiadásban is megállja a helyét.












   Este, hazafelé tartván az 52-es és 62-es pályaszámú kocsikból álló Fogason utazván tudtam meg, hogy a Fogaskerekű Vasút egyetlen, „értéknövelő felújításon” át nem esett szerelvényén (52/62) annak utolsó üzemnapján ülök. 2010. november 29-én, 20:40-kor ugyanis leáll és másnap már nem adják forgalomba. J1-es nagyjavítását a héten már megkezdik. A sietség egyik oka az lehet, hogy a J2-es jelű, általános főjavításon harmadik éve inproduktív 53/63-as végszereléséhez szükségeltetik néhány olyan „nem kopó” alkatrész, amelyet a kétségbeejtő alkatrészhiány idején máshonnan beszerezni nem tudnak. A vasútüzem reménye szerint az 53/63-as még idén teljes értékű, forgalomba adható szerelvény lesz. Sietségem okán nem volt lehetőségem
utolsó hegymászásán megörökíteni a „ketteskét”, így álljon itt emlékül néhány korábbi felvétel róla:
















   1973. augusztus 10-én vették állományba és a hétdarabos flotta legkalandosabb életúttal megáldott tagját, amely főszereplője (járműoldalról tekintve  az okozója) volt az 1987. január 11-i két áldozatot követelő balesetnek. Súlyos sérüléséből 1989-re állították helyre.


   1999 és 2004 között negatív rekordidő alatt J2-es általános főjavítást kapott, amely alatt 2001-ben öt hónapig az 54-es motorkocsi viselte az 52-es pályaszámot. Társa, az eredeti 62-es pályaszámú vezérlőkocsi követte ideiglenes párját, majd a motorkocsik visszarendeződésekor új társánál maradt, így lett az aktív 62-esből aktív 64-es, az eredeti, a leállított 64-esből pedig passzív 62-es. Ez utóbbi az erősen leromlott vázállapota miatt a V3-as középjavítás helyett teljes felújítást kapott és csak 2004-ben, a valódi 52-essel együtt állt újra forgalomba.
   Az utóbbi idők leg-ütött-kopottabb, de legbiztosabban üzemelő szerelvénye volt. S hogy miért írok utolsó üzemnapról? Mert valószínűleg ma közlekedett utoljára az 52-es pályaszámú motor- és 62-es (eredetileg 64-es) pályaszámú vezérlőkocsi. A héten megkezdődik a főjavítása, amely a Fogas-projekt sikere esetén nem fog befejeződni. Ha a Fogaskerekű Vasút teljes rekonstrukciója valamely oknál fogva mégsem jönne össze, az esetben - ki tudja, mikor - újból találkozhatunk forgalomban a „ketteskével”.
HBweb • 2010. december 1.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1305 (2010. decemberi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. nyár végéig/
FG4052 (Fogaskerekű Vasút 52/62) * HBweb Fotogaléria
1987. január 11. – avagy a Fogaskerekű Vasút fekete napja egy kilencéves fiú szemszögéből * HBweb
Korábbi aktualitások:
  • 2010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2010 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com