Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
NOVEMBER 13.
Barátságos, öregfiúk-focimeccs okán nosztalgiavonat közlekedett ma Budapest
és Nagyvárad között. Célszerűségi okokból a Nyugati pályaudvartól Püspökladányig
a gőzös mellőzésével csak az M61 001-es pályaszámú NoHab továbbította a
vonatot, onnan Biharkeresztesig, a határig pedig a korábban, az éj leple
alatt odacsempészett pakura-üzemű 424,247-es gőzös. A jelenleg érvényes
román vasúti törvény értelmében országukban csak román felségjelzésű mozdony
továbbíthat vonatot (ez a szabály májusban igencsak megkeserítette a Csíksomlyó
Expressz levezénylését), ezért Biharkeresztestől Nagyváradig egy helybéli
vontatójármű, a 65-0950-es pályaszámú korszerűsített, General Morors motorral
szerelt Sulzer került a vonat elejére (a negyedik felvétel csak illusztráció,
így fest egy fent vázolt mozdony, sem a helyszín, sem a pályaszám nem stimmel).
Püspökladány után Debrecen felé vettem az utam, ahol először is felkerestem
a Train Hungary magánvasúttársaság mozdony-pihenőjét, ahol végre sikerült
elcsípnem a GFR-től bérelt (vagy vásárolt?) 060DA (Sulzer) mozdonyukat,
a 0601 525-ös (60-1525) pályaszámút. Ezt követően egy gyors, hevenyészett
fényképezgetés következett a cívis városban kihasználva a tiszta, őszi
déli napsütést.
Ez után a naplemente idején Tiszafüreden és Füzesabonyon keresztül tértem
haza, Budapestre. Füzesabonyban végre volt időm néhány képet készíteni
a 2007-ben emelt trianoni emlékműről.
Budapesten egy különlegesség véletlen elcsípésével zárult ez a nap: a 7E
vonalon egy meghibásodott kocsi pótlásaképp jobb híján egy Ikarus 412-es
szűkös kapacitású szóló autóbusz jutott.
HBweb
• 2010. november 13.
|