Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2010.
NOVEMBER 9.
Baranya megyeszékhelyének, a Kultúra Fővárosának, Pécsnek a közlekedése
felbolydult. Páva Zsolt polgármester védnöksége alatt hétről hétre más
és más, főként Hazánkban gyártott korszerű (mondom, kor-szerű) autóbuszt
ismerhet meg tesztüzemben a lakosság.
Ezúttal a kaposvári származású, acélvázas NABI Sirius-szal barátkozhattak
a pécsiek. Ez az elsőre merész vonalvezetésű jármű azért számít újszerűnek,
mert a NABI járműgyár elsősorban kompozit vázas autóbuszokat gyárt az USA
számára. A gyár gépsoraival egyelőre nem kívánnak átállni az európai szabványokra,
de az öreg kontinens piacáról sem szeretnének lecsúszni. Ezért fejlesztették
ki ezt a 2/3 részben alacsonypadlós városi szóló autóbuszt.
A törvénytelenül eladott, majd nagy-nehezen visszaszerzett pécsi autóbuszpark
állapota – hasonlóan a fővárosiéhoz – igencsak aggasztó. Az gazdátlanság
néhány esztendejében a járművek állapota nagyon leromlott, a kisebb-nagyobb
javításokat a privatizált időszakban nem kapták meg, gyakorta előfordul,
hogy a szükséges kocsimennyiséget a közlekedési társaság nem tudja forgalomba
adni. Helyi közlekedési alkalmazottak elmondása szerint annak is örülnek
már, ha egy szóló kocsit ki tudnak görgetni egyáltalán a garázskapun egy
csuklós helyett. Ottjátramkor a 2/A és a 27-es (csuklós) vonalakon egyaránt
találkoztam Ikarus 260-as (szóló) autóbuszokkal.
HBweb
• 2010. november 11.
|