Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JANUÁR 27.
Tegnap este és egész éjjel szakadatlanul zuhogott a hó. Szép, fehér lepel
takarta be Fővárosunkat. A Déli pályaudvaron az elcsendesedés után sikerült
néhány havas képet elkövetnem. Íme, a Téli pályaudvar:
A mai nap nem kedvezeztt a Fogasnak. Az 53/63-as szerelvény - szokás szerint
- ajtóhibával leállni kényszerült, Orgonás váltói - a fűtőberendezés üzemképtelensége
miatt - nem fűthetők, így az állomás napok óta egyvágányú megállóhelyként
üzemel. Igaz, ma fagypont felett állt a higanyszál, a pályával foglalkozó
szakembereket ez mégsem sarkallta arra, hogy egy egyszeri váltótakarítás
után újra üzembe helyezzék az állomást. Fontos lett volna, mert ma a Fogaskerekű
Vasút menetrendszerűsége romokban hevert és a menetrend kisimításához szükség
lett volna kitérési lehetőségre.
Szegény
Fogast az ág is húzza. 2008-2009-ben a hírhedt kábellopási lázban a Fogast
is megkárosították. Többek között Erdei iskola és Gyöngyvirág utca állomások
között lopták el a betáplálási kábelt a felsővezeték mellől.
A vasútüzem ettől függetlenül el tud vergődni akár évekig is, de ilyen
esetben a munkavezetékre hárul a felsőbb szakaszok áramának eljuttatása
is. Ez a többlet-terhelés megviseli a munkavezetéket, helyi beégések, rideg
törések kísérhetik ezt a jelenséget. A hideg időben elridegült felsővezetéken
a 100-as oszlopnál elhaladó járművek áramszedőjén ívhúzás jelensége lépett
fel, amely a járművek statikus áramátalakítójának nem tett jót. Több, mint
20 alkalommal kellett a városmajori tartózkodás idején a karbantartóknak
biztosítékot cserélni. A biztosítékok tönkremenetele is az adófizetők adóforintjait
csorbítja...
A képen az 54/64-es pályaszámú SGP-motorvonat Orgonás állomáson halad felfele
„helytelen vágányon” az állomás kizárása miatt.
Kispest felé vettem az utam, annak reményében, hogy el tudom csípni
az 1576-os, vagy 1581-es pályaszámú, frissen állományba vett ex-hágai,
ex-ex-hannoveri TW6000-es villamost. Pech, de nem arra rótták a köröket.
A Határ útnál gyönyörködhettem a BKV Zrt. hetek óta külső mosásban nem
részesült autóbuszaiban. A szégyentábla élére a VanHool AG300-as autóbuszait
"emelte" a cég.
Élessaroknál és a Terebesi utcánál sikerült lencsevégre kapnom az 1581-es
pályaszámú friss-TW6000-est:
Rájárt a rúd ma a Gödöllői HÉV-re és utasaira is. Cinkota állomás előtt
felsővezeték-zavar (zárlat) miatt nem tudtak a vonatok közlekedni. A helyzetet
súlyosbította az utóbbi idők infrastruktúra-összeomlásának egyik emblematikus
szereplője, a Gödöllői HÉV villamosenergia-ellátását biztosító áramátalakító.
A gépház rozoga állapota és a terhelés átcsoportosítása végett a betáplálási
szakaszhatárokat mekk-mester módjára átkötötték, így
elérték,
hogy a zárlat következtében Örs vezér tere és Kerepes, valamint Cinkota
és csömör között teljesen leállt a vonatközlekedés - épp a délutáni csúcsidőszakban.
Ilyenkor a buszos pótlás törvényszerűen elégtelen. A buszok csúcsra jártak,
a HÉV-ek „kényszerpihentek”:
HBweb
• 2011. január 31.
|