Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JANUÁR 15.
Szilvásváradról útra kelvén Kazincbarcika lett az első állomás. A vadregényes,
dimbes-dombos utat a Jászkun Volán Jászberény - Kazincbarcikai járatával
tettük meg.
Kazincbarcika autóbuszállomásán a Borsod Volán egyik „derék” alkalmazottja
a 2011. esztendő dacára még mindig az 50-es, 60-as években érezte magát.
Végtelenül primitív módon (a harlemi viszonyokhoz asszimilálódva) nehezményezte
a fénykép elkészítését a frissen dagonyázott, új beszerzésű Ikarus (ARC)
buszáról. A Borsod Volán arculatáért aggódók kedvéért, ha a járművezető
viselkedésének mikéntjét épp őtőle, első kézből kívánják megtudni: a kép
2011.01.15-én, 11:10-kor készült Kazincbarcika autóbuszállomásán a Borsod
Volán Zrt. LTG-544-es frsz-ú autóbuszáról.
Miskolcon, a Lillafüredi Állami Erdei Vasút Dorottya utcai végállomására
érve kicsit furcsán hatott a látvány: a várt hibrid-hajtású MK48 2021-es
mozdony helyett egy klasszikus Mk48-as, a D02-506 volt a különvonatunk
elé kapcsolva. A LÁEV által szervezett esti fotóvonat élére megálmodott
hibridmozdony ugyanis épp a megmérettetés napján, néhány órával a tervezett
indulás előtt meghibásodott. Több hetes, majdnem folyamatos üzem után épp
ezen a napon adta meg magát az egyik áramváltója. Az alkatrész cseréjére
aznap már nem kerülhetett sor.
Végülis egy klasszikus Mk48-as mozdony által vontatva is megvan a varázsa
az esti- éjszakai bükki vonatozásnak. Odaúton bemutatták a lillafüredi
állomásépületben berendezett kiállítást és a félkész mozdonyvezető-szimulátort,
amelynek valós hátterét egy valódi Mk48-as darabka, a hibrid 2021-es eredeti
vezetőfülkéje és rövid vége adja.
Több fotómegállással tarkították az utat. A fényképészek kedvéért a szervezők
reflektorokkal és fényfestéssel is rásegítettek.
HBweb
• 2011. január 19.
|