Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JANUÁR 28.
A mai nap Debrecenbe és környékére rándultam/ rándultunk ki. A kis utazgatás
célja nem is a fotózás, inkább a meghitt zötyögés, dicegés-döcögés volt.
Debrecent is a 100-as fővonal helyett inkább a 80-108-as kombinációval
értük el. Ezúttal is remekelt a MÁV-Trakció: ingavonati szolgálatra az
arra alapból alkalmatlan M41 2322-es pályaszámú mozdonyt ítélte.
Debrecenből rögvest tovább szökkentünk a békéscsabai gyorsbusszal Derecskére.
Derecske világháborús emlékműve. Megható és kedves. Angyal segíti fel gyengéden
a háborúban hősi halált halt katonát. Hátborzongató
belegondolni
is, hogy a jóságos angyalok mily nagyüzemben emelgették fel a már pihekönnyű
lelkeket az örök világosságba... E tündéri városkából a nagykereki-i személyvonattal
tértünk vissza a cívis városba. A kiruccanás oka az volt, hogy ezen a vonalonközlekedik
Hazánk utolsó MD motorvonata. Sajnos Derecske-vásártér megálló korántsem
bizonyult oly jó fotóhelynek, mint azt reméltem, de a finom, falusi érzés
és a döcögés kárpótolt.
Debrecen városában tovább ritkítottam a cívisbuszok fényképügyileg hiányzó
listáját, valamint felfedeztem egy újabb, bérelt Enterprise Plasma midibuszt.
A KZV-839-es rendszámú kisbusz a Jászkun Volán állományát képzi, az Inter
Tan-Ker Zrt. (a DKV alvállalkozója) bérli tőle. A kisforgalmú 46-os vonalon
csíptem el. Sajnos a Cívisbusz Konzorcium továbbra sem tudja teljesíteni
a vállaltakat: a szigorúan csuklós, nagyforgalmú 32-es vonalra már csak
egy szóló
kocsi, az LMG-079-es jutott. Először azt hittem, csak pótlásként, egy fordulóra
ugrott be, de később kiderült, hogy jelen pillanatban csuklós-hiány miatt
szólósították a 32-es vonal ezen fordáját.
Üde színfoltja volt a péntek délutánnak a 9-323-as és 9-328-as pályaszámú
ZIU-9-es trolibusz a Ganz-Solaris Trollinok között.
Hazafelé szintén a 108-as vonalat választottuk, ahol a sorozatos vonatkésések
miatt (azaz annak köszönhetően) Ohat-Pusztakócs állomáson
lehetőség
nyílt egy kis fényképezésre:
HBweb
• 2011. január 31.
|