Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
FEBRUÁR 7-8-9.
Az elmúlt három nap említésre méltó része jószerivel a NABI Sirius tesztbusz
alkalmankénti fotózásával telt. Hetedikén és nyolcadikán a 178-178A vonalakon
csíptem el 1-2 pillanatát.
Kilencedikén kora reggel Gazdagrétre látogattam, ugyanis a 178A kocsijai
közül jónéhány – enyhítendő a reggeli, belvárosba tartó embertömeg okozta
zsúfoltságot – Gazdagréten kezd és a 239-es vonalat végigjárva kapcsolódik
rá a 178A-ra és ott folytatja napi tevékenységét. A Sirius is eképp cselekedett.
Ezt követően a Milleniumi Földalatti Vasút mexikói úti telephelyére mentem,
ahol a reggeli csúcsidőszak végeztével a forgalomból kiálló Ganz csuklós
FAV járművekről készítettem néhány felvételt. Sajnos a telephely egyik
rendésze nem tudta, hogy hol van a határa az „objektumnak” és mi számít
közterületnek, de ez a kis incidens a képek elkészítését nem befolyásolta.
Ezek után ismét Sirius-vadászat következett: az Erzsébet-hídi átkelést
és a Krisztinaváros fölé tornyosuló Nap-hegyi hegymászást örökítettem meg.
Az erzsébet-hídi fekete-fehér/színes színjáték nem saját ötlet, de megtetszett.
Kispestre is ellátogattam: a valaha Hannoverben és Hágában közlekedett,
számunkra új, 1577-es és 1579-es, budapesti pályaszámú DÜWAG TW6000-es
villamosokat első üzemnapjukon szerettem volna lencsevégre kapni. Mindketten
a kispest-pestszentlőrinci 50-es villamosvonalon rótták a köröket. Kicsit
nehezítette a helyzetemet egy szomorú baleset: a Szarvas Csárda tér előtt
az 1473-as pályaszámú Ganz csuklós elütött egy (szabálytalan) járókelőt.
A helyszínelés és a holttest eltávolításának idején az 50-es villamosok
megosztva közlekedtek: Villanytelep és Szarvas Csárda tér között pótlóbuszok
szállították az utasokat. Némi „túltartózkodást” követően azért sikerült
elcsípnem a két „új” játékost:
Idő közben Kispest állomás is egy áthelyezett vonatkeresztezés erejéig
megtelt élettel: a szokás szerint 15-20 perceket késő lajosmizsei vicinálisok
találkoztak.
HBweb
• 2011. február 12.
|