Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁRCIUS 14.
1978-ig Verőcemaros és Királyrét között 600 milliméteres nyomközön üzemelt
a Királyréti Kisvasút. 1976-tól úttörők szolgálták, vonatait C50-es mozdonyok
továbbították. 1981-ben, átépítés után, javarészt ex-hegyközi járművekkel,
már a szabványos, 760 milliméterre bővült ki a nyomtávolság, ezzel egyetemben
a vontatási feladatokat Mk48-as mozdonyokra bízták. Az egyik, korábban
itt üzemelő C50-es mozdony a 90-es évek közepéig Királyrét állomáson „rohadt”...
2011. február-márciusában, szintén a Börzsöny 2020 Kft kezelésében működő
Nagybörzsönyi Erdei Vasút 3756-os pályaszámú C50-es mozdonyát légfékes
üzeműre alakították át. A hatósági vizsgáját követően már akár személyszállító
vonatokat is továbbító próbafutásokat írtak neki elő. A légfékesítést a
Királyréti Erdei Vasút paphegyi központjában végezték el, így adta magát,
hogy a próbajáratokat szintén itt, Királyréten cammogja végig.
Kapva az alkalmon, a Királyréti Erdei Vasút 2011. március 14-re "retró
fotósvonatot" hirdetett meg: azaz újra berregett C50-es Kismaros és Királyrét
között. A 3756-os pályaszámú, immár légfékes kismozdony a Paphegyen, a
nagybörzsönyi vonal számára gyártott, 55 55 28-29 700-8 pályaszámú személykocsit
vontatta. Az utasok ezt a kocsit már 2011. február 14-én megismerhették,
a szerelmesek napja alkalmából közlekedett különvonatba sorozva.
A különvonat egy kört tett meg, Kismarosról délben indult. Fotómegállások
és vonali felvételek gazdagítják a
HBweb erről szóló galériáját. Imhol a kivonat:
Sajnos Murphy közbeszólt. Visszaútban Paphegyen el kellett búcsúzni a személykocsitól,
mert az féknehézménnyel küzdött. Húszperces paphegyi tartózkodás alatt,
rövidke járműparádé és együttállás után az F06 408-as pályaszámú Bax-kocsival
folytatódott az út. Szokolya községtől lefelé már a mozdonyunk is elkezdett
betegeskedni, így némi-nemű küzdelmek után és a helyzeti energiának köszönhetően
csak sikerült visszaérkezni Kismaros végállomásra.
Hazaútban leszálltam egy kicsit Vácott és a Nyugati pályaudvaron is körülnéztem.
Vácott a szlovák ŽSSK Cargo tulajdonát képző, de az osztrák-magyar Rail
Cargo Hungária (ex-MÁV Cargo) feladatait végző 240 126-3-as pályaszámú
Škoda 47E4 típusú, laminatka becenevű mozdonnyal találkoztam.
HBweb
• 2011. március 15.
|