HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. MÁRCIUS 14.
   1978-ig Verőcemaros és Királyrét között 600 milliméteres nyomközön üzemelt a Királyréti Kisvasút. 1976-tól úttörők szolgálták, vonatait C50-es mozdonyok továbbították. 1981-ben, átépítés után, javarészt ex-hegyközi járművekkel, már a szabványos, 760 milliméterre bővült ki a nyomtávolság, ezzel egyetemben a vontatási feladatokat Mk48-as mozdonyokra bízták. Az egyik, korábban itt üzemelő C50-es mozdony a 90-es évek közepéig Királyrét állomáson „rohadt”...


   2011. február-márciusában, szintén a Börzsöny 2020 Kft kezelésében működő Nagybörzsönyi Erdei Vasút 3756-os pályaszámú C50-es mozdonyát légfékes üzeműre alakították át. A hatósági vizsgáját követően már akár személyszállító vonatokat is továbbító próbafutásokat írtak neki elő. A légfékesítést a Királyréti Erdei Vasút paphegyi központjában végezték el, így adta magát, hogy a próbajáratokat szintén itt, Királyréten cammogja végig.
   Kapva az alkalmon, a Királyréti Erdei Vasút 2011. március 14-re "retró fotósvonatot" hirdetett meg: azaz újra berregett C50-es Kismaros és Királyrét között. A 3756-os pályaszámú, immár légfékes kismozdony a Paphegyen, a nagybörzsönyi vonal számára gyártott, 55 55 28-29 700-8 pályaszámú személykocsit vontatta. Az utasok ezt a kocsit már 2011. február 14-én megismerhették, a szerelmesek napja alkalmából közlekedett különvonatba sorozva.
   A különvonat egy kört tett meg, Kismarosról délben indult. Fotómegállások és vonali felvételek gazdagítják a HBweb erről szóló galériáját. Imhol a kivonat:
















   Sajnos Murphy közbeszólt. Visszaútban Paphegyen el kellett búcsúzni a személykocsitól, mert az féknehézménnyel küzdött. Húszperces paphegyi tartózkodás alatt, rövidke járműparádé és együttállás után az F06 408-as pályaszámú Bax-kocsival folytatódott az út. Szokolya községtől lefelé már a mozdonyunk is elkezdett betegeskedni, így némi-nemű küzdelmek után és a helyzeti energiának köszönhetően csak sikerült visszaérkezni Kismaros végállomásra.

















   Hazaútban leszálltam egy kicsit Vácott és a Nyugati pályaudvaron is körülnéztem. Vácott a szlovák ŽSSK Cargo tulajdonát képző, de az osztrák-magyar Rail Cargo Hungária (ex-MÁV Cargo) feladatait végző 240 126-3-as pályaszámú Škoda 47E4 típusú, laminatka becenevű mozdonnyal találkoztam. 




HBweb • 2011. március 15.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1315 (C50-es különvonat Királyréten) * HBweb Fotogaléria /2011. évvégéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com