HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. MÁRCIUS 1.
   A mai nap három apropó miatt a napfény városát, Szegedet látogattam meg. Egyrészről, mert a hétvégén szép, fehér bundába burkolózott, amely még nyomaiban is ritka jelenség Szegeden, másrészt pedig újra közlekedik önálló szakaszán a 3-as és 3F villamos. Harmadrészt: a 480 001-es pályaszámú TRAXX mozdony is arra haknizik.
   Kezdjük a vasútnál: sohasem látott személykocsi-hiány okoz fejtörést a MÁV-Start-nak és kényelmetlenséget az utasoknak. Az elővárosi forgalom számára Bhv kocsik kinyerése céljából Szeged telepállomás kölcsönadott Bhv kocsikat Budapest, Nyugati pályaudvarnak, akik cserébe BDt vezérlőkocsikat adtak. Ingavonat híján a vezérlőkocsik például Szeged és Békéscsaba közötti személy- és IR vonatokba sorozva közlekednek, M41-es mozdonnyal, amelyet „természetesen” nem lehet velük távvezérelni.




   Azért nem írhattam teljes vonalat, mert napjainkban épp a Tarján – Annaforrás közti szakasz újul meg. A 3, 3F és 4-es villamosok emiatt Annaforrásnál fordulnak vissza a dél-nyugati szakasz bejárása után deltázva, tolatásokkal. Ezen komplikált műveletekre azért van szükség, mert e vonalakon is az egyirányú, korszerűsített KT4-es villamosokkal közlekednek. Jelenleg FVV-csuklós villamos (bengáli) nincs forgalomban, megmaradt példányai a kocsiszínben kisebb felújításon esnek át, ugyanis a 2-es villamos megindulása esetén kocsihiány léphet fel. A lengyel PESA járműgyárral tavaly nyáron megköttetett szerződés értelmében az első PESA Csárdás villamos csak 2011. végén várhatók, amelyet még tesztüzem követ. A házi járműépítéseket, átalakításokat (pl. a két B3-as pótkocsiból és alacsonypadlós középrészből készülő KT8-A3) pedig jelenleg leállították.
   A megmaradt bengálik:
Db Típus Állományba vétel Állományba vétel Átalakítás Előző pályaszám Előző pályaszám Pályaszám Tulajdonos Telephely Megjegyzés
1. DKV CsM4 1973.12.29         803 SzKT Szeged  
2. DKV CsM4 1974.12.27         806 SzKT Szeged  
3. DKV CsM4 1975.12.10         809 SzKT Szeged  
4. FVV CsM4 1964.12.14 1984.11.15 1985.. 1231 819 812 SzKT Szeged  
5. DKV CsM4 1977.11.17         813 SzKT Szeged  
6. DKV CsM4 1978.09.05   1996..   816 815 SzKT Szeged  
7. DKV CsM4 1978.12.13         817 SzKT Szeged  
8. DKV CsM4 1978.04.13   2000.03.10   814 818 SzKT Szeged  
9. DKV CsM4 1979.03.07   2002.07.02   818 821 SzKT Szeged  
   A 3-as vonal két végállomásához: Vadaspark és Fonógyári út a 4-es kecskési végéhez hasonlóan deltavágányt építettek, ahol az egyirányú KT4-esek üggyel-bajjal, de vissza tudnak fordulni. A műveletet némileg egyszerűsíti a szükségvezetőállás „joy-stick-ja” a kocsik B-végében. A képek Fonógyári útnál, Vadasparknál és Annaforrásnál készültek:






   Tarján és Centrum között pótlóbuszok közlekednek, ahol felvonul az SzKT heterogén járműparkja: ex-BKV-s Ikarus 280-asok, két- és háromtengelyes Mercedes-Benz Citarok, ex-wuppertali Ikarus 417-esek. Ez utóbbi járművezetője sajátos jelrendszerében üdvözölt… 






   A Luca-székeként épülő 2-es villamos építési munkálatai gyakorlatilag hónapok óta stagnálnak, egy kapavágás sem történik.


   Napnyugta környékén ellátogattam Újszegedre, a Békéscsaba – Kétegyháza – Mezőhegyes – Makó – Újszeged vonal végállomás-torzójához. Majd utána egy kis trolizás és mars téri fotózás után megkezdtem a tervszerű visszavonulást. A trolibuszok közé ezúttal is becsúszott egy-két kakukktojás. Ottlétem idején csak egy troli helyett kiadott autóbusszal találkoztam, de meglepett, hogy a nosztalgia-célból eredeti állapotára visszaalakított 505-ös pályaszámú, egyetlen megmaradt Ikarus 280-as trolibusz is a 9-es vonalon rótta a köröket. Úgy fest, itt is fennáll némi járműhiány. Mindenesetre üde színfoltja volt a meggyvörös Ikarus a fehér-zöld, egységes színezetű flottában.














   Visszaérkezvén Szeged pályaudvarra, már meg is érkezett a Traxx a 716-os sz. IC élén, hogy nem sokkal rá visszatérhessen a Nyugati pályaudvarra a 7001-es sz. gyorsvonat előfogataként. Búcsúzóul megint traxxoljunk! Először Szegeden, utána a Nyugatiban:






HBweb • 2011. március 7.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1313 (Szeged havasan) * HBweb Fotogaléria /2011. nyár végéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com