Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁRCIUS 11.
Ma mutatta be Hazánk jelenleg legismertebb autóbuszgyára, a győri székhelyű
Kravtex a Citadell 19-es csuklós modelljének második változatát. Az elsősorban
elővárosi feladatra szánt csuklós autóbuszt a gyár „hivatalos szócsövévé”
avanzsált Credo Blog
látogatói online közvetítés alkalmával tekinthették meg, Hazánkban még
egyedülálló módon. A bemutatót követően az autóbusz tett egy tiszteletkört
Győr városában. A képek róla a Tihanyi Árpád utcában készültek.
A Kravtex már „elő is jegyezte” modelljét a soron következő budapesti tesztüzemre.
Ezzel egy időben a városi kivitelű, a kettős tesztelésről már ismert kék
Citadell 19-es csuklósbusz Győr utcáit rója, menetrend szerinti járatokat
teljesítve.
Az ember a „kekszvárosban” gyakorta láthat érdekes dolgokat. Például a
9202-es sz. belföldi gyorsvonat élén. A küllemében még a Rail Cargo Hungáriát
hirdető, ÖBB tulajdonú Siemens Eurosprinter (taurus) mozdony vontatta e
vonatot. Az RCH ezt a mozdonyt 2011. január 14-én visszaadta gazdájának,
azóta szabad préda. Gyakran találkozhatunk azzal a jelenséggel, hogy a
GySEV és az ÖBB rugalmasan kezeli egymás járműparkját. Például találkoztam
már Bruck a.d. Mur-on zöld-sárgával, valamint, az
emlékezetes villach-i baleset is az 1116 062-es pályaszámú, GySEV-nek bérbeadott
taurussal történt.
Az imént hivatkozott blogbejegyzésemből kiderül, hogy a szerencsésen szerencsétlenül
járt mozdonnyal szemben utaztam épp Tarvisio felé – szintén egy GySEV-bérleménnyel,
az 1116 063-assal.
Szóval az
ez 1116 016-os mozdony színeiben még hirdeti az RCH-t, de már távol áll
tőle, a gyorsvonatot a GySEV égisze alatt továbbította.
Hazaútban elcsíptem a Budapest-Komárom-Budapest viszonylatban közlekedő
tízkocsis diák-különvonatot, valamint szétnéztem Tatabányán is, pár felvételt
készítve a Vértes Volán helyi és helyközi autóbuszflottájáról. A vegyes
járműparkban felfedezhetünk egy-két érdekességet: pl. a néhai Hód-buszos
FLR-445-öst (HOP-177, KVE-169), ex-neuss-i Mercedes-Benz O405G-t és egy
ritka fajtát, a Mercedes alapokra készült, hazai gyártású JBUS 519 CDI
midibusz prototípusát, tesztbuszként.
HBweb
• 2011. március 12.
|