Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁRCIUS 8.
Tavaly ősszel Hazánk és egész Európa kínkeserves áron megismerte a Magyar
Alumíniumtermelő és Kereskedelmi Zrt. (MAL Zrt.) nevét. Az ipari katasztrófájáról
(vörösiszap-ömlés) hírhedté vált cég jelentős belső iparvasúti hálózattal
és saját tulajdonú mozdonyokkal is rendelkezik/ rendelkezett. Egyikük,
az A25 064-es pályaszámot viselő „bobójuk” immáron nem az ajkai flottát
gyarapítja.
Az M61 010-es pályaszámú „nohabot” is üzemeltető budapesti bejegyzésű Kárpát
Vasút Kft. megvásárolta és felújíttatta. Felújítás után az újabb UIC-szabványnak
megfelelő 449 021-es (teljes pályaszámán: 98 55 0449 021-2) pályaszámot
kapta. Ez a bobó hamarosan Hazánk több pontján is feltűnik majd, pályafelújítások
és egyéb, kisebb szállítani valók alkalmával.
Tegnap éjszaka Kőbánya-Kispest állomáson teljesített feszültség-kikapcsolás
miatt kitoló szolgálatot, ma éjszaka pedig Monorra indult ugyanezért. A
képek róla Keleti pályaudvar vontatási telepén készültek, indulás előtt.
Szintén itt futottam össze a G. Tim-Co. Kft. saját tulajdonú, A26 066-os
mozdonyának üzemképtelensége miatt besegítő Lok-Szer tulajdonába tartozó
A26 013-mal. Ez a mozdony korábban már éveken át tologatta-húzogatta a
G. Tim-Co. műhelyében megújuló személykocsikat.