Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 19.
A mai nap fő- és mindent elsöprő híre egyértelműen az észak-déli metrón
történt sajnálatos, de áldozat nélkül lezajlott tűzeset. Nem az első alkalom,
hogy a vörös szörny a fekete gomolygó füstjével megjelent a hármas metrón,
de a BKV illetékes műszaki szakemberei nem értettek a „szóból”. A műszaki
állapotok leromlása és az alagút minősíthetetlenül koszos, olajsáros volta
több ízben adott már munkát a tűzoltóknak, mégis ez a mai fordulópont.
2011. április 19-én kora délután a műszaki hibával (ajtóvezérlés) félreállt
szerelvény kigyulladt. Utasoktól mentes, üzemi területen, az Árpád-híd
és Forgách utca közti kihúzóvágányon vesztegelt, amikor elborította a tűz.
A környékbeli állomásokról az utasokat és a dolgozókat sikerült időben
kimenteni, három BKV alkalmazott szenvedett „könnyebb” füstmérgezést.
A tűz okait még vizsgálják, de a tűz keletkezése a kisebbik gond. Zárt,
kűrtőszerű térben a tovaterjedését kell mindenképp megakadályozni, nem
pedig vaskos olajsárral, éghető kosszal, porral, mocskos környezettel elősegíteni…
A tűzben
érintett szerelvény eme kocsikból állt:
237
– 274 – 264 –
265 – 289 – 278.
Közülük a 237-es pályaszámú, 1976. július 15-én állományba vett EV3-as
típusú motorkocsi teljesen kiégett, a mögé besorozott 274-esnek csak a
vezetőfülkéje és az utastér kis része lett az enyészeté. A sérült járművek
további sorsa kétséges, a 237-es valószínűleg selejtezés után elbontásra
kerül.
A helyszínen készült képek bejárták az írott és online média szinte minden
bugyrát, sokkolták a lakosságot és talán a közlekedés döntéshozóit is.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója nyilatkozta, hogy az eltérő életkorú
szakaszokból álló észak-déli metró állapota egységesen rossz, felújítása
rendkívül fontos, legkorábban 2013-2014-ben meg is kezdődhet. Ez mindenképp
járműpark-cserét is tartalmazni fog.
A felvételeket
NEM Hajtó Bálint készítette.
HBweb
• 2011. április 21.
|