Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 16.
A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség a vasútvonal 115. születésnapja tiszteletére,
a mai napra gőzös különvonatot hirdetett a 11-es számot viselő Győr-Veszprémi
vonalra. Ez a (remélem) mindenki számára ismert vicinális a Bakony szívén,
a vadregényes Cuha-völgyében kanyarog, Porva-Csesznek és Vinye között látványos
műtárgyakkal övezve a pályáját.
A kitűnő kezdeményezés kivitelezésébe „homok került”. A Magyar Vasúttörténeti
Parkból hajnalban indult különvonatot a 324 540-es pályaszámú gőzös továbbította
Veszprém és Győr között, Veszprémig a gőzös kímélése érdekében a V42 527-es
pályaszámú „leó” vontatta. Sajnos a gőzössel vontatva is akadtak gondok:
a szerkocsi egyik, nemrég cserélt siklócsapágya gyakori megállást, kenést
igényelt, ezért a vonat több, mint 50 perces késéssel állt meg Veszprémben.
A kép Hajmáskér állomáson készült, amikor a közel egy órát késő különvonatot
megelőzte a 900-as, Szombathelyre és Zalaegerszegre tartó gyorsvonat.
A gőzös víztöltésre is vágyott, de Veszprémben a tömlő hossza nem bizonyult
elégségesnek. Ezért Zircen kellett vesztegelnie a különvonatnak. Eközben
a gőzösnek sikerült jócskán feltartania a menetrend szerinti közlekedést,
a 39512-es sz. vonat Bakonyszentlászlótól Veszprémig 43 perc késést szedett
össze, amelyet fordulójában a 39517-es vonatként is hordozott magával,
sőt, az Győrbe érkezve 63 percre fel is tornázta, utasai elbukták a csatlakozásokat.
A többi vonat 10-20 perces késésekkel közlekedett a gőzös környékén.
(forrás:
MÁV-Start, nyilvános vonatinformáció)
A vonal legszebb, mindössze néhányszáz méteres szakaszán, ahol mind az
utasok, mind a fotósok örültek volna, ha a különvonat lassan, méltóságteljesen
döcög végig, kb. 40-50 km/h sebességgel robogott el, Vinye megállóhelyen
a személyzet vészfékkel állította meg.
Sajnos tovább maradni nem tudtam, mert hívott a munka délutánra, de hazafelé
azért elcsíptem 1-2 érdekesebb járművet, mozzanatot:
A Déli pályaudvar tárolóvágányai most szombaton és vasárnap, valamint Húsvét
kivételével az elkövetkező hétvégeken megtelnek lustálkodó Stadler Flirt
motorvonatokkal, mert az 1-es vonalon több helyütt is felsővezeték-karbantartási
munkálatok zajlanak. Mivelhogy az elmúlt, „átflörtölt” négy esztendő kevésnek
bizonyult ahhoz, hogy a vasúttársaságok szakemberei egyszerű megoldást
találjanak a Scharfenberg Kuplunggal ellátott motorvonatok dízel-kitolására/
kihúzására, kézenfekvőnek látszott, hogy ezen időszakban a Budapest-Komárom-Győr
személyvonatokról száműzzék a Flirt-öket.
Így hétvégi napokon az 1-es vonalon feltűnik szolnoki „csíkos inga” V43
2000-es mozdonnyal, halberstadti kocsikból álló szerelvény, klasszikus,
100-120 km/h-ra alkalmas szerelvények és egy Siemens Desiro motorvonat
is.
HBweb
• 2011. április 17.
|