Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁRCIUS 15.
1848-as Forradalmunk ünnepén tartja hagyományosan a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi
Gyermekvasút a „Gyermekvasút nyomában” c. teljesítménytúra tavaszi, nappali
kirándulását. A gyönyörű időnek köszönhetően kicsit szétnéztem a Budai-hegyekben.
A Gyermekvasút e tavaszköszöntő napon igazán nagyüzemre kapcsolt: öt szerelvény:
három hagyományos, egy nosztalgia motorvonat és egy gőzös pörgött a vonalon,
utasok ezreit szállítva. Az 1400 teljesítménytúrázón felül legalább mégannyi
kiránduló választotta a zöld erdőt.
A kiadott járművek talán leggyengébb pontja az Mk45 2001-es pályaszámú
(klasszikus) L45H mozdony volt, amely sajnos hozta a formáját, a vonalon
rendszeresek voltak a 10-15 perces késések. Az utolsó körben már ki is
cserélték. Szépen és fiatalosan dübörgött ellenben a 2003-as, amelyet tavaly
november óta Caterpillar C15-ös motor hajt. Az élesszemű és jó megfigyelő
Olvasónak feltűnhet, hogy a 2003-as küllemén megint alakítottak egy picit.
Buda másik hegyivasútján, a Fogaskerekű Vasúton is e nappal köszöntött
be a nyár. A 20 perces alapütemű munkanapi menetrendnél lényegesen sűrűbben,
12 percenként követik a vonatok egymást októberig hétvégi napokon 10 és
19 óra között. Azaz követné, ugyanis ehhez a menetrendhez 5 üzemképes szerelvény
szükségeltetik. A 7 darabos flottából jelenleg kettő (52/62 és 57/67) J2-es
nagyjavítás alatt áll, így jó esetben is csak öt fogas állhat rendelkezésre.
Az egyre romló és elhanyagolt állapotú járművekből gigászi küzdelem minden
egyes nyári hétvége. Jó lenne már az a Fogas-projekt…
16 óráig nem is volt gond, a kerékpárosok és a nagy utasforgalom miatt
2-3 perces késést görgettek, de fogcsikorgatva állta mind az öt vonat a
sarat. Míg nem 16 óra körül hegymenetben, Gyöngyvirág utcánál a friss fővizsgás
53/63-as megadta magát. 25-30 perces hézag keletkezett a 12 perces követés
ellenére és a nap hátralévő részében nem is tudták így tartani a menetrendet,
a paraméterkönyvben előírt járatszámot.
(a friss
fővizsgás 53/63-as – a kép illusztráció, korábban, 2011. januárjában készült,
de az üzemkészsége azóta sem javult)
HBweb
• 2011. március 18.
|