Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 14.
A Mercedes-Benz gyár iparvágányzatának építése miatt elrendelt vágányzár
másik különlegessége a Wels és Kiskundorozsma között közlekedő RO-LA vonatok
terelt közlekedése volt.
Eme kamionszállító vonatok ugyanis Szolnok – Szentes – Hódmezővásárhely
– Szeged rendező – Kiskundorozsma útvonalon közlekedtek. A nem villamosított
szakaszra a vontatójárművet az ÖBB biztosította 2db Siemens ER20, ismertebb
nevén Herkules személyében. A 2016 080 és 090-es pályaszámú dízel-villamos
mozdonyok Szolnok és Szeged rendező között továbbították a RO-LÁ-kat. A
felvételek Szegeden, a 3-as villamos kereszteződésénél, valamint Hékéden
készültek:
A RO-LA fotózás mellett néhány szegedi és nem-szegedi jármű is megörökítődött,
úgy mint a Bács Volán ékköve, az egyetlen Ikarus 955-ös autóbusz, amely
harmonikusan ötvözi az Ikarus fénykorának megjelenését, ma már bohókás
eleganciáját és a 2000-es évek elején korszerű távolsági autóbusz (Ikarus
350) alapjait.
Útközben sem hagytam pihenni a fényképezőgépet, Szeged Rókus és Hékéd megállóhely
ideális környezet néhány szép, tavaszi kép elkészítéséhez.
„Indulj
el egy úton, én is egy másikon…”:
Hazaútban, Szolnokon megpihenvén, egy kicsit romlott az összkép, sajnos
érződött, hogy Hazánknak nem épp a barátságosságáról híres megyeszékhelyére
tévedtünk, ugyanis az LMK-401-es rendszámú Credo BN18-as vezetőjét a fényképezés
arra ingerelte, hogy az objektív túlvégén lévőt az Édesanyjába küldje vissza…
Az újkori fotofóbia országában 2-3 nap alatt mindössze egyetlen verbális
agresszió: nem is vészes. Csak szégyenletes…
HBweb
• 2011. április 17.
|