Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 9.
Mozgalmas, sokszínű nap volt a mai. Ismét sikerült „összeszervezni” több,
a közlekedésbarát számára izgalmas programot. Valamily szinten sikerült
összeboronálni őket.
Reggel (egy átdolgozott éjszaka után) irány Széchenyi-hegy! A MÁV Zrt.
Széchenyi-hegyi Gyermekvasút a 2011-es esztendő szezonnyitó Kisvasúti Napját
tartotta. Színes rendezvényekkel és két különvonattal várták az érdeklődőket.
Elsőként bemutatták az utóbbi évek legfőbb fejlesztését, a korszerűsített,
Caterpillar C15-ös motorral szerelt első Mk45-ös mozdonyt, az Mk45 2003-ast.
Ez vontatta az első különvonatot. A másodikat pedig a LÁEV eredetű ABamot
2-es, 1929-es évjáratú, 82-éves nosztalgia motorkocsi. Az Mk45-ös mozdonyokról
többszáz, az ABa motorkocsiról több tucat felvételt a HBweb Fotogalériában
találsz.
Az alábbi felvétel a patinás motorkocsit a vonal abszolút kezdőpontján
ábrázolja:
Az idén hatvanéves hűvösvölgyi vontatási telepen az 59. születésnapjára
visszaöltözött eredeti gúnyájába Hazánk legidősebb C50-es mozdonya, Gyermekvasút
aprósága, a C50 3703, amely visszakapta régi pályaszámát is: GV 303.
Korábbi
felvételeket a 3703-asról szintén a HBweb Fotogalériában találsz.
Széchenyi-hegy után utam Szobra vezetett, ahol az előzetes információim
alapján egyszerre három szerelvény is közlekedett. Nem csalódtam, bár a
közös képről lemaradtam, ugyanis a vonatforgalmat nem teljesen úgy szabályozták,
ahogy arról a fáma szólt: visszaútban a C50-es már gépmenetben érkezett,
a D04-es kocsiját pedig tolt menetben továbbította.
Szob állomáson várakozott visszaindulásra a MÁV Nosztalgia Kft. dunakanyari
gőzösének szerelvénye és maga a gőzös, a 324,540.
Szobról hazatérvén kilátogattam a Városligetbe, ahol a nemzetközi tiltakozás
szereplőit szállító autóbuszok háza táján néztem körül. Az ilyen megmozdulások
a közlekedésbarátom számára mindig tartogatnak néhány érdekes, izgalmas
látnivalót. A több, mint kétszáz autóbuszt végigfényképezni képtelenség
lett volna, de a legjavát megpróbáltam lencsevégre kapni:
Ezen színes felhozatal után szinte már alig üti meg az ingerküszöböt az
ilyen rendezvények alkalmával törvényszerűen elterelt 75-ös és 79-es troli
a Hermina úton, valamint a 70-es vonalán önjáró Ganz-Solaris trolibuszok
és trolipótló autóbuszok.
A trolifotózás után frissítettem a TW6000-es galériát: a nemrég állományba
vett 1582 (ex-6099), 1583 (ex-6008) és 1590-es (ex-6045) pályaszámú ex-hannoveri
és hágai jószágokkal:
HBweb
• 2011. április 11.
|