Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁRCIUS 17.
Miskolcra látogattam el egy kicsit. A „Zöld nyíl” program újabb fázisához
érkezett: a villamosok a Tiszai pályaudvar és Thököly utca között közlekednek,
Diósgyőr és Vasgyár felé villamospótló buszok pótolják a nehezen pótolhatót.
A Győri kapu
vágányainak felújítása alatt mind a villamospótlók, mind az 1-1A autóbuszok
kifelé terelőúton, a Kiss Ernő utcán közlekednek. A villamospótlást az
alábbi vonalakkal szervezte meg az MVK:
• 0VP: Thököly
utca és Újgyőri Főtér között körkörösen, csak munkanapokon, csúcsidőszakban,
• 1VP: Thököly
utca és Diósgyőr között, a lehető legegyenesebb útvonalon,
• 2VP: Thököly
utca és Diósgyőr között, Vasgyár érintésével közlekedik.
Ezt a villamospótlást az MVK (a korábbiakkal ellentétben) ki tudja adni
100%-ig saját járműveivel is, nem szorul a Borsod Volán segedelmére.
Grafika:
MVK Zrt./ Zöld Nyíl
A villamos csonk-vonalon csak KT8D5-ös csuklós motorkocsik közlekednek,
az egyirányú SGP e1-esek a vágányzár eme fázisában pihennek.
Miskolc nagyállomásán, a Tiszai Pályaudvaron működött Hazánk egyik utolsó
igazi utasrestije. Megfizethető áron, füstmentes, tiszta belső térben ebédelhetett
meg az éhes, vonatra váró utas. Sajnos a MÁV Ingatlankezelő Kft. (valamennyi
vasúti létesítmény ingatlankezelője, üzemeltetője) oly magas bérleti díjat
szabott ki, hogy azt az étterem már nem bírta. Kedves civil kezdeményezés,
amit a volt resti bejáratán fényképeztem:
Szomorú és dühítő, hogy Hazám vasútállomásainak felvételi épülete alpári
kocsmáknak ad helyt. Étkező utasok helyett a települések lecsúszott alkoholistái
isszák el családjuk utolsó forintjait és válnak a hájfejű kocsmárosok adósaivá,
pénznyelőgépek rabszolgáivá. Takaros, kedves települések fogadják így azzal
az utazót, hogy egy tál étel helyett jó esetben egy kétes eredetű szalámis
zsemlét vehet, leöblítheti kétes eredetű vizezett csapolt sörrel, vagy
valami bornak nevezett kémiai úton előállított panccsal.
Forrás:
iemig.mav-trakcio.hu
Az 5501-es sz. vonattal tértem haza, amely jó választás volt, ugyanis nem
sokkal a Hort-Csány – Hatvan szakaszon áthaladásom után nem sokkal baleset
történt: egy gépmenet személygépkocsival ütközött. A baleset és az elnyúlt
hatósági helyszínelés miatt több, mint kétórás késéssel érkezett meg mind
a Rákóczi EC, mind pedig az 5201-es sz. sátoraljaújhelyi gyors.
Keleti pályaudvaron ismét találkoztam egy volt Rail Cargo Hungáriás ÖBB
taurusszal: 1116 015, a Moszkva téren pedig a Voyage VOY-007-es rendszámú
Irizarjával.
HBweb
• 2011. március 18.
|