Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 25.
Az Erlebnis Bahn & Schiff Österreich Gmbh. a mai napon különvonatot
közlekedtetett Bécsből Veszprémbe. A vasútbarát és járműfényképész az odaútra
kapta fel a fejét, a vonat ugyanis Győrön át és a Cuha-völgyben haladt.
A vonatot az ÖBB 2050.04-es pályaszámú, 1958-as évjáratú Henschel nosztalgia
dízelmozdonya továbbította. Sajnos Hegyeshalomtól előfogatot kapott: a
2003-ban „régi-MÁV” színterv alapján fényezett M41 2143-ast. Ez utóbbi
hazai mozdony önmagában impozáns, most valahogy mégsem volt az öröm felhőtlen.
Apropó, felhőtlen: az általában enyhén borús időt egy húszperces, cudar
zivatar zavarta meg. Pech, hogy épp akkor, amikor a különvonat áthaladt
Vinye és Porva-Csesznek között.
Álljon itt néhány kép az szokványos Győr-Veszprémi személyvonatokról, amelyek
jó idő esetén kirándulók százait szállítják a Cuha-szurdokhoz.
Veszprémből 16:35-kor indult vissza Bécsbe a különvonat, de már nem a Cuhán,
hanem Celldömölkön és Szombathelyen át – de továbbra is az M41 2143-as
előfogattal.
Hazaérve Kelenföldön szétnéztem egy cseppet: A DBR metró (4-es metró) kelenföldi
járműtelepe hamarosan elkészül, már csak az azt benépesítő jármű a kétséges
és éveket várat még magára. A kocsiszín vágányhálózatán tologat a jó öreg
A21 016-os pályaszámú Rába M033-as kismozdony (MÁV típusjelzése: M28,1000)
és egy kétéltű Unimog.
És horogra akadt egy 1996-os évjáratú, 2007-ig Finnországban éldegélt Ikarus-EAG
E98.61-es autóbusz, az FLX-677-es, új színében.
HBweb
• 2011. április 25.
|