Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 23.
Budapestre hazatérés közepette megálltam egy picit Egerben és a reggeli
éles napfürdőben elcsíptem néhány odavalósit, többek között Hazánk egyetlen
Ikarus C60-asát. Ne tévesszen meg jártadban-keltedben a jónéhány classic
homlok- és hátfallal felújított Ikarus 260-as! Valódi C60-as csak ez az
egy, az 1999.08.24-én állományba vett HAE-195.
Füzesabony állomáson is akadt egy kis látnivaló: végre ingavonati üzemmódban
közlekedő M41-esek az Eger-Fehérgyarmati gigászi személyvonatok élén vagy
épp a végén, hétvégi Stadler Flirt-ek/ök.
Hatvan új autóbuszállomásán is körbenéztem. Rögtön feltűnt egy újabb különlegesség:
egy igazi Ikarus 480-as. A 400-as sorozat alvázra épített típus ezen példányának
életútja igen kalandos.
Az 1988-ban gyártott Ikarus 480.94-es típusú autóbuszt bemutatóbusznak
szánta a gyártó. Ezt követően a 2000-es évek elejéig a Ferihegyi Repülőtéren
volt belszolgálati jármű, majd a Rákos Jármű Kft-hez került.
2009-ben
az Alba Volán törölte állományából a GMP-948-as forgalmi rendszámú, 1997-es
évjáratú Ikarus 415.27M típusú buszát. A Hatvani Volán látott benne fantáziát
és a Rákos Jármű Kft-t bízta meg a felújítással. A leromlott vázszerkezetű,
12 éves 415-ösnél jobb állapotban volt a fent említett 21 éves 480-as,
így a Volán-társaság beleegyezésével ez utóbbit újították fel. Üzemeltetői
oldalról tekintve jellegében a két jármű nem nagyon tér el egymástól. További
felújításban pedig valószínűleg már úgysem részesül.
És a nap fénypontja: a 115 éves Schlick gyártmányú, 11-es pályaszámú Millenniumi
Földalatti Vasúti nosztalgia motorkocsi. Az 1896-ban forgalomba állított
és egészen 1974-ig szolgált kedves idős hölgyet szalagkorlátból képzett
kordonok mögött, elzárva tekinthettek meg az érdeklődők a Mexikói úti kocsiszínt
a villamoshálózattal összekötő vágányon. 10-től 15 óráig tartott ez az
elszigetelt, zárt nyílt nap, igencsak megnehezítve a fotós dolgát. Lám,
mire jó egy fotóállvány fényes nappal:
Ez idő alatt a 611-es és a 436-os, két közismert nosztalgia villamos motorkocsi
a Bosnyák tér és a Mexikói út között szállította utasait.
A lényeg csak a kordon lebontása után következett. Egy röpke hármas együttállás
erejéig összeállt a BKV patinás járműparkja:
Majd a FAV-motorkocsi elegénsan visszacammogott a kocsiszínbe.
…és a villamoskocsik is megindultak Ferencváros kocsiszínbe. Útközben sikerült
összehozni néhány fotomegállást: Élessaroknál, a Kőbányai autó-és trolibuszgarázs
felett és a Hungária kocsiszínnél.
Végezetül Kőbánya-Kispesten néhány kép – csak úgy:
HBweb
• 2011. április 25.
|