Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 22.
A mai nap a Gemenci Állami Erdei Vasút egy (félig-meddig) fotó-különvonatot
szervezett a vonalhálózatuk közforgalmú részein és még egy kicsit azon
is túl. A tavaly felújított és átalakított CDH08 401-es pályaszámú, valaha
volt C50-es, jelenleg korszerű, dízel-hidrosztatikus hajtású mozdony által
vontatott különvonat Pörböly – Bárányfok – Gemenci Duna-part és Pörböly
viszonylatot gyűrte le.
Útközben több helyütt is megállt fotózás céljából, valamint a keselyűsi
árvízkaput is megtekintették a résztvevők.
A keselyűsi árvízkapu hivatott megóvni a Sió-csatorna mentén fekvő településeket
áradás esetén a Duna által gerjesztett visszafolyástól. Gátrendszere szabályozza
a Dunába áramló Sió vízmennyiségét is.
Rövidke ebéd után célba vettük Bárányfokot is, ahova tulajdonjogi viták
miatt évek óta nem közlekedik menetrend szerint személyvonat. Az idei menetrendben
is csak külön rendeletre cammog el a kisvonat a vonal szekszárdi végpontjára,
Bárányfokig.
Gemenci deltán át, a Duna-parti állomás érintésével haladt vissza Pörbölyre
a különvonat.
Pörbölyre visszaérve – hisz gyerek volt még az idő – beiktattunk egy kis
bajai városnézést. A „kultúrprogramon” felül megörökítettem a 2009. decembere
óta Baja helyijárataként közlekedő, az Orange Ways égisze alatt futó Berkhof
autbuszokat.
S végül esti csendélet a Gemenci Állami Erdei Vasút pörbölyi végállomásán: