Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 7.
Indulás vonatpótló busszal Egerbe, megtekinteni – többek közt – a MÁV Nosztalgia
Kft. szilvásváradinak szánt, de a vágányzár miatt Egerben véget érő élményvonatát.
A vonat utasait és a kerékpárjaikat közúton szállították a Szalajka-völgybe.
A DZL-470-es rendszámú vonatpótló autóbusz járművezetője sajnos negatívan
lógott ki az Agria Volán jármű- és személyi állományáról alkotott pozitív
összképből. Útközben kértem, hogy a laza menetrendnek köszönhetően legyen
lehetőség a megállóhelyeken fényképezésre, de ő lassú haladással, értetlenkedéssel
és az ajtó ki nem nyitásával folyamatosan megakadályozta a fotózást. Leszállás
után erre már szerencsére nem volt lehetősége.
Több, egymásnak ellentmondó informácimorzsa dacára mégiscsak feljött Egervár
megállóhelyig a különvonat. A feszültségmentesítés miatt Füzesabony állomás
tolatómozdonya, az M47 1315 vontatta a terebélyes szerelvényt. Egervárott
sikeresen szolgálatképtelenné is vált. Az élményvonat szerelvényét az Omya-bányát
kiszolgáló M62 320 húzta le Eger rendezőbe.
Érdemes megfigyelni, hogy a vonatot Budapesttől Eger rendezőig a friss
fővizsgás V43 1375 továbbította, amely oldalán már az új UIC-pályaszám
virít: 91 55 0431 375-9 (A régi UIC-pályaszáma 95 55 1143 375-x volt -
lett volna).
Időközben megérkezett a vonatpótló autóbusz is – a háromkocsis Bz motorvonat
helyett egyetlen szóló LNV-685-ös forgalmi rendszámú Credo EC12-es. „Enyhe”
tömegjelenet:
Egy kis séta az Egri várban, majd indulás vissza Szilvásváradra.
Útközben kiszálltunk Szarvaskőnél, ahol felcaplattunk a vár romjához, ahonnan
páratlan kilátás tárulkozott a Bükk szarvaskő körüli vonulataira.
Végül a vonatpótló busszal irány Szilvásvárad – röpke bélapátfalvai fordulós
fotózással.
HBweb
• 2011. május 9.
|