Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 6.
A Bükk szívébe tartva előző este adódott egy kis időm Egerben, az autóbusz-pályaudvaron.
Mindenképp említésre méltó, hogy az FKE-101-es forgalmi rendszámú Alfabusz
Regio helyett az esti nagyvisnyói járatra a patinás Ikarus 250-est, a BRV-202-est
osztották be (Ikarus 250.59; 1989/1992).
Szilvásváradon egy furcsa fuvarral futottam össze: tíz éve megtestesülni
látszott a rég áhított szalajka-völgyi libegő léte. A hozzávalókat Olaszországból
már beszerezték, a bontott, de jó minőségű és biztonságosan használható
oszlopokat, kötéldobokat és függőszékeket éveken át nap szívta, eső áztatta
a Szalajkavölgyi Erdei Vasút szilvásváradi végállomásán. Az évek múlásával
egyre kevesebb remény látszott arra, hogy valaha is lesz a libegőből valami.
Most pedig, amikor a kisvasút 457 millió forintos beruházás megvalósulása
előtt áll, már nyoma sincs a libegő ötletének.
A fejlesztés kimerül a végállomások EU-konformmá tételében, akadálymentesítésében,
játszótér építésében a természet lágy ölén, valamint a Gloriett-tisztás
szűziességének és természetességének tönkretételében. A Lillafüredi Állami
Erdei Vasút mintájára az Mk48-as járműpark egy tagját, az Mk48 403-ast
dízel-villamos hibridhajtásúvá alakítják át. Ez a projektum műszakilag
leginkább indokolható eleme, körülbelül 100-120 millió Ft a költsége. Tehát
a teljes, felhasználható összeg mindösze 20-25%-a.
Sajnos a járműpark további tagjait a korszerűsítés nem érinti, az Mk48
404 és 411 továbbra is a fél évszázados technikai szinten marad, valamint
a személykocsik légfékesítésére nem kerül sor.
Térjünk vissza a furcsa fuvarra: platóra hányva távoznak a libegő alkatrészei.
Vajon hová? Nincs tudomásom arról, hogy bárhol Hazánkban lengőszékes kötélpálya,
azaz libegő épülne...
Április 26. és május 16. között egy súlyos alámosás kijavítása miatt vágányzárat
rendelt el a MÁV Zrt. a 87-es vasútvonalára Eger-Felnémet és Szilvásvárad
között. Ezért e nagyforgalmú időszakban a személyvonatokat Eger és Szilvásvárad
között az Agria Volán közreműködésével autóbuszokkal pótolják.
A 87-es vonal jelenlegi végpontján mászkálva óhatatlanul is felkavarodik
az ember lelke, az utolsó utáni putnoki vonat emléke. A pálya rohad, romlik,
a támfalak omlanak, pedig tavaly egy kis szakaszon helyre is állították.
Íme, a 2009. decemberben még tomboló közlekedési d-eform eredménye:
HBweb
• 2011. május 9.
|