Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 11.
Mára virradóan landolt Hegyeshalomban Passau felől a Cargo Trans Vagon
nevű román magánvasút-társaság két új beszerzésű Siemens ER20-as sorozatú,
új gyártású dízel-villamos mozdonya, a 2016 750 és 751. Konténervonatba
sorozva Ferencvárosig az MRCE Dispolok ES64U2 063-as pályaszámú villamos
mozdonya továbbította, onnan pedig a Floyd Zrt. 80 0119-es pályaszámú LDH
125-ös dízele Püspökladányig, ahol már a tulajdonos epekedve várta.
Kisebb műszaki hiba miatt a második fuvar délutánra csúszott, így a két
új jövevény Ferencvárosban állta a fotósok hadát.
A Könyves Kálmán körúton és a népligeti autóbuszpályaudvar körül is akadt
némi fototéma.
Budapest szépreményű, de eddig mostohagyerekként kezelt dél-keleti elővárosi
vicinálisa, a 142-es (Budapest - Lajosmizse - Kecskemét) úgy fest, lassú,
de biztos javulásnak indul. Az M41-es mozdonyok által vontatott és tolt
ingavonatokat egyre nagyobb arányban váltják fel a Siemens Desiro motorvonatok,
amelyek ugyan kedveznek az igényesebb közönségnek, de kapacitásukban mégis
messze elmaradnak a szabadon bővíthető ingavonatoktól. Ördögi kör. A fő
probléma mégsem ez, hanem a gyatra pályaállapot, a lassú eljutás. Ezen
apránként javít a MÁV, egyik jele, hogy Gyál állomáson kitérőket cserélnek
éjszakánként. Emiatt este 20 óra után Pestszentimre és Ócsa között vonatpótló
autóbuszok közlekednek.
A kivitelező a MÁV-Start adatai alapján igencsak alulméretezte a pótlás
kapacitását: egy-egy szóló, távolsági kivitelű autóbuszt rendelt e célra
vonatonként. Ez főként a 2928-as sz. vonatnál jelent problémát, amely e
viszonylatban több, mint száz utast szállít. Erre egy ötven, legfeljebb,
zsúfolva hetven főt befogadó autóbuszt vezényelni: elégtelen. Ezért a később
forgalomba álló pótlóbusz a 2928-as sz. vonathoz – minden nap, külön megrendelésre
– Pestszentimre és Felsőpakony között másodrészt teljesít.
Hazánk talán legszebb és küllemében a feladathoz leginkább illeszkedő Ikarus
250-es autóbuszát látogattam meg, akit – mondhatnánk – az Isten is vonatpótlásra
teremtett. Ha a Teremtő nem is, de előző tulajdonosa, a MÁV mindenképp.
Jelenlegi gazdája, aki járművét a
www.kulonjarat.hu
weboldalon különjáratok
teljesítésére ajánlja fel, követi a hagyományokat: MÁV-logós színtervét
megtartotta és a feladathoz méltó táblákat is gyártott hozzá.
Este, hazafelé Kispest állomáson is találtam említésre méltót: a gyáli
kitérőcseréhez anyagvonatát állítgatta össze a MÁV Nosztalgia Kft. M32
2040-es pályaszámú mozdonya Kispest állomáson.
HBweb
• 2011. május 12.
|