Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 8.
A mai esős, zivataros napon rendezte meg a rendőrség és a tűzoltóság a
hagyományos májusi ünnepét. A Városliget közép-keleti részét a PeCsa mögött
megtöltötték az egyenruhások és speciális járműveik. A szokásos gyermekprogramokon
felül (bohóc, vattacukor, arcfestés) valóban érdekfeszítő programokkal
is készültek.
Például a készenléti rendőrség bemutatott egy autóbusz tetejéről történő
mentést. Az RB 45-49-es forgalmi rendszámú Ikarus 256-os autóbusz tetején
tétovázó embert két helikopter, egy Skorpio és egy Mi-2-es segítségével
mentették meg.
A tűzoltók pedig számos céljárművel vonultak fel: Mercedes-Rosenbauer 1000,
Bronto Skylift 42 RL, DLK 23-12 Vario CC, és számos muzeális darabbal,
többek között egy átalakított Trabant 601-essel.
A Városliget szokás szerint tartogatott néhány busz-meglepetést:
Délután a 115. évfordulóját idén ünneplő Millenniumi Földalatti Vasút hasonló
korú 11-es pályaszámú Schlick motorkocsija furikáztatta meg Mexikói út
és Vörösmarty tér között a korábban regisztrált érdeklődőket. Természetesen
teltházas lett a rendezvény, hisz ezt a gyönyörű motorkocsit ritkán láthatja
Budapest közönsége.
A rendezvény befejeztével „megcsodáltam” a napokban átadott Deák tér –
Astoria közti villamosszakasz félkész állapotát. Ígéretes, hogy a vágányzáró
bakokat a Bajcsy-Zsilinszky útra ívelés után helyezték el – remélhetőleg
csak ideiglenes jelleggel. Elvégre középtávú terv, hogy újra villamos közlekedjen
a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva
észak-Pest és dél-Buda között.
Hazafelé elcsíptem a két, közforgalmúvá visszaalakított Ikarus 405-ös midibuszt,
amelyek
2001 és 2010 között mozgáskorlátozottak szállítására kialakítva közlekedtek.
Típus |
Állományba
vétel |
Átalakítás |
Átalakítás |
Rendszámcsere |
Előző
frsz. |
Forgalmi
rendszám |
Azonosító
szám |
Telephely |
Megjegyzés |
Ikarus
405 06 |
1995.01.06 |
2001.09.17 |
2011.03.22 |
2000.10.19 |
BU
88-72 |
BPI-395 |
13-95 |
BKV
• Kelenföld |
2001.09.17-2011.03.22:
mozgáskorlátozott |
Ikarus
405 06 |
1995.01.06 |
2001.09.17 |
2011.. |
2000.10.19 |
BU
88-75 |
BPI-396 |
13-96 |
BKV
• Kelenföld |
2001.09.17-2011...:
mozgáskorlátozott |
A midibusz-tender aggasztó állása miatt álltak újra utasforgalomba e járművek,
hisz speciális feladatukat 2010. április 9. óta Renault Master 2,5dCI típusú
céljárművekkel látja el a BKV. Érdekes megfigyelni, hogy a BPI-395-ös forgalmi
rendszámú midibuszból a Fok-Gyem kijelzők nemes egyszerűséggel hiányoznak.
HBweb
• 2011. május 11.
|