Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 10.
A napokban készült el a közkedvelt 17-es NoHab, a Székely Gyors éléről
már közismert 2761 017-es pályaszámú dízel-villamos mozdony középjavítása
(„B”-jelű revízió). A villamos gépcsoportját teljesen felújították és a
vontatási energiát előállító főgenerátor terhelési próbáját nem mindennapi
módon tartották: négy hasonszőrű mozdony villamos vontatómotorjait táplálták
vele.
Eme karavánban gyakorlatilag felvonult a legendás NoHab járműparkunk megmaradt,
üzemképes flottájának 5/6-od része: 2761 017 (ex-M61 017), M61 001, 006,
019 és 020. Egyedül a Kárpát Vasút M61 010-ese hiányzott. A felvételek
Dunakeszin készültek.
A különleges témára várva becsusszant ez-az-amaz:
Ez után Kőbánya-Kispestre látogattam el, ahol a május 7-én Egerben már
bemutatkozott V43 1375-öst (új UIC pályaszáma: 0431 375) követő V43 1109-es
pályaszámú (új UIC: 0431 109) villamos mozdonyt kaptam lencsevégre (a homlokfali
pályaszám-matricából máris hiányzik egy darabka). Nameg az épp arra tehervonatozó
0400 682-es pályaszámú, a Group Ferrovia Roman felségjelű EPC 040EA típusú
villamos mozdonyt.