Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 20.
Felvidéket vettem célba, mert holnap különvonat (fotósvonat) fog közlekedni
Igló és Lőcse között. Ezen vasútvonalon 2003-ban szüntették meg a menetrend
szerinti személyszállítást, azóta csak évente egy alkalommal, a Szűz Mária
zarándoklat idején látható Lőcsén személyvonat.
A kép illusztráció,
2010-ben készült Lőcse határában.
Szóval irány: északi szomszédunk! Vácott szálltam át a nemzetközi vonatra,
addig szétnéztem egy picit a Dunakanyar szívében. Vác állomás tolatómozdonya
menetrendváltás óta egy korszerűsített M62-es, általában a 333-as. Volánbusz
és alvállalkozói kocsik
Átlépve a nem létező határt Párkány állomáson parkolt a ČD Cargo ütött-kopott
230 085-ös pályaszámú Škoda 47E3 típusú mozdonya.
Érsekújvárott és Nagysellyén kellett átszállnom, ez utóbbi állomáson szintén
állt egy 230-as, név szerint a Loko Trans cégjelzéssel futó 230 045-ös.
Átutazóban egy igen rossz felvételt sikerült készítenem a próbajáratként
ingázgató új gyártású emeletes ingavonat 951 001-es pályaszámú vezérlőkocsijáról
Garamkovácsiban.
Zólyomban álltam meg huzamosabb időre, egy röpke ebéd erejéig. 736-osok,
742-esek, 754-esek és zólyomi helyi és helyközi autóbuszok öveztek.
Zólyom után Besztercebánya következett, de útközben Radvány állomáson a
még próbaköreit futó korszerűsített, Caterpillar motoros ČKD-ŽOS 1435 Bo'Bo'
1800 típusú, 757 001-es pályaszámú (ex-750 092, ex-753 092) mozdony vontatta
az ellenvonatot, előfogatként. Érdemes megfigyelni, hogy a visszapillantó
tükrök helyett már kis kamerákkal szerelték fel e vontatójárművet.
Besztercebánya-város (Banská Bystrica mesto) megállóhelyen szálltam át
a zsolnai sebesvonatra.
Ruttka állomáson egy érdekes konvojjal találkoztam. Négy „kocúr” (740-es
sorozat - ČKD DE 1435 Bo'Bo') állt összeakaszkodva, indulásra várva, köztük
két, valaha lengyel magánvasutaknál szolgált példány.
Típus |
Állományba
vétel |
Átalakítás |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Vontatási
telep |
Gyári
szám |
Megjegyzés |
ČKD
DE 1435 Bo'Bo' … |
1978 |
2010.12.21 |
T448p
044 |
740
044-3 |
ZOS |
Zólyom
(Zvolen) |
10424 |
ex-Lengyel |
ČKD
DE 1435 Bo'Bo' … |
1978 |
2010.12.14 |
T448p
049 |
740
049-2 |
ZOS |
Zólyom
(Zvolen) |
10429 |
ex-Lengyel |
ČKD
DE 1435 Bo'Bo' … |
1984 |
2010.12.29 |
T448
0826 |
740
826-3 |
ZOS |
Zólyom
(Zvolen) |
12821 |
|
ČKD
DE 1435 Bo'Bo' … |
1988 |
|
T448
0949 |
740
949-3 |
LTS |
Pozsony
(Bratislava) |
15303 |
ex-BRKS |
Csorba állomáson szálltam át a Fogasra, majd Csorba-tónál a Tátrai Villamosvasút
Stadler GTW 2/6-os motorvonatára. Ótátrafüreden a koraesti csúcsforgalmat
örökítettem meg, Tátralomnicon pedig esti fényekben az első GTW-t, a 425
951-es pályaszámút, valamint a Lomnici-csúccsal a háttérben a 812 031-es
pályaszámú motorkocsit, amely Poprád – Tarpatak – Tátralomnic között ingázott.
HBweb
• 2011. május 25.
|