Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
MÁJUS 21.
Hajnalban indultam Tátralomnicról Poprádra, ezúttal nem a villamossal,
hanem a normál nyomközű vicinálissal. Tarpatakig a 812 031-essel, onnan
pedig a 840 002-essel.
Poprád állomáson a különvonatra várva szétnéztem. A 2009-ben, a Cseh Államvasutaktól
vásárolt 742 398-as pályaszámú, ČKD DE 1435 Bo'Bo' 880 típusú mozdony –
amely a ZSSK egyetlen 742-ese – tologatott az állomáson. A vontatási telepen
már indulásra készen várt a különvonat előfogataként közlekedő T466 0254-es
pályaszámú (későbbi 735 254) TSM DE 1435 Bo'Bo' 1260 típusú dízelmozdony.
A telepen több, már állományból törölt 810-es motorkocsi és 010-es mellékkocsi
várja sorsát, amely valószínűleg 813/913-as csuklós motorvonattá alakítás
lesz.
7:40-kor Iglóig T466 0254-es előfogattal elindult a lőcsei különvonat.
A különvonat apropóját az adta, hogy az M240 0042-es pályaszámú, Študenka
M240.0 típusú nosztalgia motorkocsi fővizsgája lejár és az engedély meghosszabbítása,
azaz a motorkocsi továbbközlekedése kérdéses.
Típus |
Állományba
vétel |
Átalakítás |
Előző
pályaszám |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Vontatási
telep |
Gyári
szám |
Megjegyzés |
TSM
DE 1435 Bo'Bo' 1260 |
1979.04.06 |
2008 |
|
T466
0254 |
735
254-5 |
xx |
.. |
4423.0257 |
2008-tól
nosztalgiajármű |
Študenka
M240.0 |
1964.03.02 |
|
M240
042 |
M420
0042 |
820
042-0 |
MDC |
Pozsony
(Bratislava) |
64636 |
|
Iglón a vontatási telepen már haladnak a korral. A korábbi, saját, államvasúti
tulajdonú 710-est felváltották a ZOS Zvolen által korszerűsített és a ZOS-tól
bérelt 712 840-es pályaszámú (ex-710 840) kismozdonnyal.
Kisvártatva el is indult a különvonat Lőcsére. Igló környékén szinte minden
méteren megálltunk: rengeteg fotómegállás és szép beállítás ígérkezett.
Lőcséről visszafelé az idő szűkössége és a kassai csatlakozás bizonytalansága
miatt busszal utaztam Iglóig, onnan Kassa felé személyvonattal. Útközben
fényképeztem ezt-azt, Hernádkosztolánynál pedig le is szálltam a két magánvasúti
kismozdony megörökítése végett.
Hernádkosztolányban a ZOS korszerűsített 712 907-es (ex-710 907, ex-T334
0907) TSM-ŽOS 1435 C411 típusú mozdonya állt mérőkocsival, valamint a (számomra)
ismeretlen tulajdonú T238 009-es egymagában.
Hernádtihanyban (Kassa külterülete) egy magyar járműre is bukkantam, a
LOA-477-es forgalmi rendszámú kistérségi mikrobuszra.
Kassán két órám adódott, igyekeztem hasznosan tölteni. A Zala Volán FLR-698-as
MAN Lion’s Coach-ja (ex-KDY-690), valamint ČKD T3SUCS, T6A2 és KT8D5-ös
villamosok, Škoda 15Tr trolibuszok, Solaris Urbino, Tedom C12G és Irisbus
Citelis 18M autóbuszok kerültek az objektívem elé.
Kiemelendő a 626-os pályaszámú T6A2 és az 1006-os Škoda 15Tr, amely már
a harmadik „végleges” kassai színterv színeit viseli.
Három veterán, több, mint fél évszázados, már magánvasúti villamos mozdony
pihent Kassa egyik csonkavágányán. Még látnak bennük fantáziát.
Típus |
Állományba
vétel |
Átalakítás |
Előző
pályaszám |
Előző
pályaszám |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Vontatási
telep |
Gyári
szám |
Áramnem |
Megjegyzés |
Škoda
43E1 |
1960.06.. |
2006 |
|
|
E469
1004 |
121
004-6 |
SŽDS |
Zólyom
(Zvolen) |
3882 |
3000V= |
Eredet:
ZSR |
Škoda
43E1 |
1960.11.30 |
2009 |
E469
1068 |
121
068-1 |
ET05
R003 |
121
068-1 |
ZOS |
Zólyom
(Zvolen) |
4091 |
3000V= |
Eredet:
ZSCS, S: 2005.10.06; CTL 2005-2009; Bérlő: ZOS |
Škoda
12E5 |
1958.06.17 |
2006 |
|
|
E499
0076 |
140
076-1 |
SŽDS |
Zólyom
(Zvolen) |
3606 |
3000V= |
Eredet:
ZSCS, S: 2005.10.31 |
Az 533-as sz. Rákóczi InterCity vonatot Kassa és Hidasnémeti között továbbító
362-es sorozatú mozdony meghibásodott, emiatt az egyébként Kassára 21 perc
késéssel érkező 607-es gyorsvonat, az egyébként ETCS-sel (European Train
Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) felszerelt
350 006-os pályaszámú mozdonyát vezényelték Hidasnémeti felé. Így a Rákóczi
helyből 26 perc késéssel indult, amiből Budapestig csak hármat hozott be.
Forrás:
Vlaky.net
– vonatkövetés
Hidasnémetin rögtönzött nemzetközi járműparádéba csöppentem:
HBweb
• 2011. május 25.
|