Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
JÚNIUS 11.
Indulásom előtt a Nyugati pályaudvaron beleszimatolhattam a közeljövőbe:
már üzemszerűen, forda szerint közlekedik Hazánk első közforgalmú Bombardier
Traxx villamos mozdonya, a 481 001. Igaz, a 002 is, bár azt még nem sikerült
elcsípnem.
Ezt követően véletlenül Érsekújvárott játram. Tényleg véletlenül. Ha már
egyszer arra sodort a szél, hát körbenéztem egy cseppet. A hagyományok
tisztelete és a retró-divat érdekes egyvelege, amelyet a Szlovák Államvasutak
néhány vontatójárművén láthatunk. Ezúttal a 240 022-es pályaszámú Škoda
47E4 típusú „laminátka” került sorra. A ŽSSK, tehát a személyszállító vasúttársaság
állományában lévő villamos mozdony ottjártamkor épp szolgálatmentes volt.
A vontatási telepen szétnéztem egy kicsit. A szlovák és magyar dolgozók
jó szokás szerint semmi kivetnivalót nem találtak a fényképezgetésben.
Őket továbbra sem fertőzte meg az újkori magyar fotó-fóbia.
Ellenben szomorúan tapasztaltam, hogy az amúgy is különlegességnek számító
váltakozó árammal működő ČKD EMU-5 típusú villamos motorvonatok, az 560-as
sorozat több, mint fele a telepen áll, igen hiányos, üzemképtelen állapotban.
Az 560 012, 013, 014, 017, 018 és 031-es pályaszámú motorkocsikból egyhamar
nem lesz üzemelő jármű. Lehet, hogy soha többé.
Hazaindultamkor csak sikerült találkoznom egy üzemelő 560-as szerelvénnyel.
HBweb
• 2011. június 12.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2011 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|